Varga Zoltán még decemberben fordult a tárcavezetőhöz azzal, hogy a közúti közlekedésről szóló törvény hatályos - legutóbb 2012-ben módosított - szövege kifejezetten úgy fogalmaz: "nem lehet reklámtábla, reklámhordozó és egyéb reklámcélú berendezés a közvilágítási, villany-, telefonoszlopon, függetlenül attól, hogy a közvilágítási, villany- és telefonoszlop a közút úttesten kívüli burkolatlan területén, járdán, gyalogúton vagy kerékpárúton helyezkedik el." A politikus erre hivatkozva azt tudakolta, Navracsics "szerint elhelyezhetőek-e politikai célú plakátok, hirdetések a fent említett oszlopokon?"
A miniszter úgy fogalmazott: "a választási eljárásról szóló törvény, a közúti közlekedésről szóló törvény, valamint a reklámtáblák, reklámhordozók és egyéb reklám célú berendezések közutak melletti elhelyezésének részletes szabályairól szóló kormányrendelet vonatkozó rendelkezéseinek összevetése alapján álláspontom szerint a jogi szabályozás csak a gazdasági célú reklámra vonatkozik, politikai választási plakátra nem.
A plakát, mint választási kampányeszköz - sem a választási törvény, sem a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátozásáról szóló törvény alapján - nem minősül gazdasági reklámnak." A tárcavezető ugyanakkor azt ajánlotta a képviselőnek, hogy a "választások lebonyolításával kapcsolatos technikai kérdésekkel" a jövőben forduljon a Nemzeti Választási Irodához.
Ám Navracsics közlése ellenére tény, a hatályos KRESZ, illetve az idevágó jogszabály végrehajtási rendelete szerint a közútkezelő maga is eltávolíthatja a jogellenes helyen kitett reklámokat - például amelyek a villanyoszlopokon lógnak -, ha a tulajdonos nem teszi meg. Így aztán könnyedén előfordulhat, hogy a kampányidőszakban egyes önkormányzatok, vagy akár az Magyar Közút Zrt. leszereltetnek majd bizonyos plakátokat a törvényre hivatkozva.