Klasszikus krimi helyzet, akár Agatha Christie módra, gondoljunk csak arra, hogy nála milyen temérdekszer fordul elő hasonló szituáció, zárt térbe kerülnek a szereplők, ezért csak köztük lehet a gyilkos. Akár a legismertebb művei, például a Tíz kicsi néger, vagy az Egérfogó is ilyen. Ezúttal Robert Thomas a szerző, ő sem ismeretlen a krimi világában, ahogy a Nyolc nő című bűnügyi komédiája sem, amit már a hatvanas években játszottak a Vidám Színpadon.
Most a Játékszínben mutatták be. Itt megy A hölgy fecseg és nyomoz című bohózatba hajló krimije is, ami naná, hogy szintén zárt térben játszódik. Ez arra is jó - azontúl, hogy csak egy díszletet kell csinálni-, hogy így aztán különösen egymásnak feszülhetnek az indulatok. Sok női szerep pedig különösen hálás, mert a drámairodalom jóval mostohábban bánt a gyengébb nemmel, mint a férfiakkal
Ezúttal nyolc nő ugorhat egymásnak, kerülhet kínos helyzetbe, gyanakodhat hol erre, hol arra, hogy ki is a gyilkos. Szinte mindenki mindig a színen van, így csaknem egyenrangú szerepekről van szó, ezért akár jutalomjátéknak is felfogható a produkció. Lehet benne csillogni, poénokat szórni, technikás rafináltsággal játszani, hálásan, könnyedén szórakoztató az egész. Korcsmáros György rendezőként hozta a hölgyeket közös platformra.
Hernádi Judit, Lévay Viktória, Erdélyi Tímea, Oroszlán Szonja, Pásztor Erzsi, Zsurzs Kati, Andai Györgyi, Horváth Lili pedig készséggel, összejátszva, de egyénileg is tündökölve learatják a babérokat. Nem állíthatom, hogy fölöttébb tartalmas előadás, de van benne színészi tehetség, egy laza, kellemes este.
Robert Thomas: Nyolc nő, Játékszín