Pesti Imre az állomások és egy járműtelep bejárása után elmondta: a két hátralévő állomás a Kálvin tér és a Keleti pályaudvar. Mint mondta, jelenleg is ötpercenként járnak a szerelvények utasok nélkül. A Nemzeti Közlekedési Hatóság által ellenőrzött tesztüzemmód január 20-án kezdődik és március 20-ig tart.
A kormánymegbízott véleménye szerint a március végi átadási határidő biztonsággal tartható, de mindennél fontosabb az utasok biztonsága, ezért hibamentes tesztüzemre van szükség.
Utalt arra, hogy a 4-es metróról szóló első elképzelések 1972-ben születtek, az első terveket, tanulmányokat 1990-ben dolgozták ki. A vonal 2004-ben kapott vasúthatósági engedélyt, az első tervpályázat 2005-ben volt, és egy évvel később már épült a metró. Pesti Imre szavai szerint az elmúlt három évben - különösen az elmúlt két-három hónapban - felgyorsultak az engedélyezési folyamatok.