Ma egyedül a magán- és alapítványi iskolák fenntartói nem kapnak működési támogatást, ezért ők vannak a leginkább kiszolgáltatva akkor, ha nem érkezik meg időben a bér.
Az itt dolgozó pedagógusok fizetése eddig nem volt veszélyben. 2013 karácsonya előtt azonban odáig jutottunk, hogy a gyermekeink oktatói hitelezik az államnak a saját bérüket.
A fő kérdés az, hogy ebben az új, államosított oktatási rendszerben miért nem vette észre senki, hogy el fog fogyni a pénz? Miért nem jelezte senki, hogy több ezer pedagógusnak veszélyben van a karácsony előtti bére?
Ez lenne az új, minőségi és kiszámítható állami oktatási közszolgáltatás? A kormány által sulykolt győzelmi jelentésekkel szemben a magyar iskolarendszer valódi működtetői, a hazai pedagógustársadalom tagjai naponta szembesülnek a káosszal, naponta küzdenek meg a bizonytalansággal.
Az elmaradó fizetések egyértelműen mutatják, milyen kiszolgáltatott helyzetbe kerültek a pedagógusok. Alapvető változásra van szükség az oktatásban ahhoz, hogy mai fejetlenséget felszámolva olyan rendszert teremtsünk, amely minőségi, korszerű tudást biztosít és legalább az alapvető kiszámíthatóságot biztosítja az oktatási rendszer szereplőinek.