Szó se róla, kényelmesebb megoldás egy Fáma-lézer mögött szunyókálni a dombtetőn, és automatikusan beszedni a gyorshajtó járművek tulajdonosaitól az objektív felelősségnek csúfolt (valójában épp a felelősséget elkenő) rendszerben a pénzeket az üzembentartóktól, mint figyelni, hatékonyan intézkedni, tényleges rendőri munkát végezni, írja a vezess.hu. (A cikket teljes terjedelmében itt olvashatja.) Az esetlegesen erős, gazdag, befolyásos, de veszélyesen közlekedők kiszűrése, megállítása, figyelmeztetése, büntetése macerásabb, és a mostani jogrend szerint kevesebb pénzt is hoz az államnak. Nagy szerencse, hogy a statisztikák eddig alátámasztották a traffizós gyakorlatot - legalábbis eddig.
Ám a KSH adatsorai szerint tavaly a 15064 járművezetői hibából eredő személyi sérüléses balesetből mindössze 124 történt abszolút gyorshajtásból eredően, az 576 halálos balesetből 16 történt meg a sebességhatárok be nem tartása miatt. Ennyi az az esetszám, amit traffipaxszal - esetleg - meg lehetne előzni.
A rendőrség viszont, figyelmeztet a veszess.hu, viszont további 4416 esetet is gyorshajtásként kommunikált. Csakhogy ebből 3289 ügyben nem az útviszonyoknak való sebességet (kisodródás egy kanyarban és így tovább) alkalmazott a sofőr, 212-szer a figyelmen kívül hagyta a vezető a forgalmi viszonyokat (például nagy sebességgel motorozott a sorok között), 520 alkalommal pedig a látási vagy időjárási viszonyokra hányt fittyet a volán mögött ülő (például 90-nel belecsapódni éjjel az elakadt kamionba).
Azaz mindössze 124-en, háromnaponta egyszer hajtottak úgy gyorsan a KRESZ szerint, hogy ebből személyi sérüléses baleset származott, alig háromhetente egy, összesen 16 halálos baleset történt emiatt. Ez az összes sérüléses baleset 0,8, az összes halálos baleset 2,8 százaléka. A rendőrség pedig ezt úgy kommunikálja, hogy a személyi sérüléses balesetek 29,3, a halálos balesetek 41 százaléka történt gyorshajtás miatt.