Amennyiben a vásárolt termék kicsi, nagy, nem elég tetszetős, a csere csupán a kereskedő jóindulatán múlik.
Karácsony környékén azonban általában engedékenyebbek, tehát átbeszélhetjük velük a dolgot (például a termék kibontható-e, hány napon belül kell visszavinni). A biztonság kedvéért jó, ha a blokkra ráíratjuk a későbbi lehetőségeket.
Főszabályként internetes vásárlás esetén 8 munkanapos elállási jogunk van. Szolgáltatások esetén a határidőt a szerződés aláírásától, termékeknél pedig a teljesítéstől kell számítani. A probléma felmerülése esetén soha ne a gyártóhoz, hanem a termék forgalmazójához forduljunk.
Fontos tudni, hogyha a termék hibás, első körben kérhetünk javítást, cserét – amennyiben ez az eladónak nem okoz aránytalan költségtöbbletet –, aztán gondolkodhatunk árleszállításban, vagy az összeg visszatérítésében. Az utóbbinál a forgalmazó nem mondhatja azt, hogy csak "levásárlási" jogunk van.
Tévhit, hogy három munkanappal a vásárlást követően kötelesek visszacserélni a terméket. Ez csak abban az esetben igaz, ha hibás termékről van szó, valamint egy kormányrendelet segít nekünk eligazodni abban, hogy melyek azok a tartós fogyasztási cikkek, amelyekre a kötelező jótállás vonatkozik.