A biciklik zöld színűek, női vázúak, és állítólag olyan masszívak lesznek, hogy azokat súlyától függetlenül bárki használhatja; a Csepel által gyártott kerékpárok elejére egy kosár is fel lesz szerelve a bevásárlásokhoz.
A Budapesti Közlekedési Központ 1100 biciklit fog forgalomba állítani. Gyűjtőállomásokból 75 lesz, 57 Pesten és 17 Budán - ezek legfeljebb 500 méteres távolságra lesznek egymástól.
A kerékpárokat a nap 24 órájában bármikor el lehet vinni, hétvégén is. A lopásokat pedig a terminálokon elhelyezett kamerákkal és a biciklikbe épített GPS-jeladókkal próbálják megelőzni.
A közbringarendszer nyilvánvalóan alapvetően alakítja majd át a fővárosi közlekedés rendszerét, ezért forgalmi átszervezéseket is terveznek; erről Tarlós István azt mondta, a jelenlegi helyzetre tekintettel, lassú ütemben vezetik majd be a változásokat.
A főpolgármester szerint évi 250 millió forintból tartható fenn a rendszer, ebből 50 milliót a fővárosi büdzséből fizetnek, 70-et a díjakból remélnek; a főváros évi 12 ezer felhasználóval kalkulál.
Beszáll még a MOL is, mint az Interpol által körözött Hernádi Zsolt vezérigazgató elmondta, számításaik szerint 120 milliót vállalnának át a költségekből, csupán az első három évben. Arról, hogy hogyan pótolja később a főváros ezt a támogatást, a sajtótájékoztatón nem esett szó.