A szezon során harmadszor látogat a Forma–1-es mezőny az Amerikai Egyesült Államokba, a hét végén a fény és a csillogás városában, Las Vegasban harcolnak a pilóták a győzelemért.
Három versenyhétvégével a szezon zárása előtt Lando Norris (McLaren) 390 ponttal, míg csapattársa, Oscar Piastri 366, a címvédő és négyszeres világbajnok Max Verstappen (Red Bull) 341 egységgel rendelkezik, azaz Las Vegasban még nem fog eldőlni az egyéni vb-cím.
Egy hirtelen érkező felhőszakadás rövid időn belül több utcát is elárasztott Las Vegasban, teljes útszakaszok kerültek víz alá, és a közlekedés gyakorlatilag megbénult. A pilóták aggodalmukat fejezték ki az időjárást illetően, hiszen a további napokban is várható némi égi áldás.
„Pokoli kihívásra számítok, szerintem hihetetlenül nehéz lesz ez a pálya esőben”
– jelentette ki Norris. Hozzátette, egy ilyen utcai pályán egyébként sincs sok tér a hibázásra, a fehér felfestések pedig extrém kihívást jelentenek ilyenkor.
„Nézni biztosan élvezetes lesz, de vezetni nem – jelentette ki a kétszeres világbajnok Fernando Alonso. – A pálya nagyon gyors, a látási viszonyok pedig extra nehézséget fognak jelenteni a villanyfényben. A tapadás szinte már száraz pályára alkalmas gumikon is nagyon alacsony, mert elég hűvös is van.”
„Nagyon húzós lesz, ha vizes lesz a pálya” – jelentette ki a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton. „Az elmúlt két év alapján azt mondhatom, egyébként is ez az egyik legrosszabb pálya a tapadás szempontjából. A gumik felmelegítése igen nehéz volt a hűvös körülmények között. Nagyon szűk a működési tartományuk, az átmeneti és az extrém esőgumikkal pedig még rosszabb lenne a helyzet. De nincs ellenemre a kihívás” – folytatta.
A Las Vegasban tavaly diadalmaskodó George Russell arról beszélt, ha választhatna, az összes helyszín közül itt szeretne legkevésbé esőt látni. A 2023-as kiadást megnyerő Max Verstappen sem szeretne vizes aszfaltot. „Nem igazán preferálom ezt a lehetőséget. Legyen csak száraz hétvégénk!” – mondta.
Carlos Sainz Jr. (Williams) a látási problémákra hívta fel a figyelmet, szerinte vannak szakaszai a pályának, amik sötétebbek a többinél, és esőben ez igazán nehézzé válhat.
A kilencórás időeltolódásnak köszönhetően péntek hajnalban – amennyiben az időjárás lehetővé teszi - megrendezik a két szabadedzést, szombaton 1.30-kor kezdődik a harmadik tréning, majd 5-kor kezdődik az időmérő.
A futam miatt is korán kell ébredni, ugyancsak 5 órakor veszi kezdetét az 50 körös nagydíj.

