Van valami, ami nagyon szembetűnő. A felvételek alapján a repülőgép a futópálya közepétől szállt fel, nem ment el a pálya végére. Ezen a reptéren van egy három és fél kilométer hosszú pálya, de körülbelül a közepénél megy ki rá az épülettől vezető guruló út. Ha teljes pályahosszon akar nekifutni, akkor a pályán kell gurulnia visszafelé, ami nagyon utálatos, időigényes dolog, ezért ezt nagyon nem szeretik a pilóták. De ezt kell tenni, ha nincs megépítve a párhuzamos guruló út. Ez a gép ráadásul sok utassal, sok üzemanyaggal indult egy hosszú útra, tehát nehéz volt. Egy nehéz géppel félpályáról felszállni nekem eszembe nem jutott volna - mondta a Népszava kérdésére Háy György repülésbiztonsági szakértő, egykori Malév-pilóta, akit azután kérdeztünk, hogy az indiai Gudzsarát állam legnagyobb városában, Ahmadábádban 230 utassal és a 12 fős személyzettel a fedélzetén csütörtökön lezuhant az Air India légitársaság Londonba tartó 171-es járata.
Háy György felhívta a figyelmet, hogy van olyan veszélyesen alacsony sebesség, hogy szinte „fel kell rángatni” a gépet, és aminél még nagyon nehezen marad meg a levegőben, mert olyan nagy állásszögben van, azaz magasan van a repülőgép orra. És sebességet növelni ebben a szögben nem nagyon lehet. – Az első órákban igazából komoly, hiteles információ nincs. Amit sejteni lehet, azt az igazán rossz minőségű videókból és a becsapódás utáni felvételekből lehet következtetni. Ez alapján a gépnek nem volt elég felhajtóereje. Hogy miért, az napokon belül minden bizonnyal kiderül. Lehet, hogy a hajtóműnek volt kevés az ereje, ezt is számos dolog okozhatja. Az adatrögzítő (feketedoboz) nagyon valószínű, hogy könnyen megtalálható lesz, mert általában a gép farokrészében helyezkedik el, a képek alapján viszonylag ép maradt - jelentette ki, hozzáfűzve, csak nehezíti a mentést és növeli a pusztítást, hogy egy ilyen hosszú útra kelő repülőgépek sok üzemanyaggal szállnak fel.
Félpályánál felszállni más esetben sem szerencsés – magyarázta –, a pilóták ugyanis vigyáznak, hogy ha az egyik hajtómű meghibásodik olyan sebességnél, hogy a repülőgép a futópályán már nem tud megállni, akkor se fussanak túl, illetve egy hajtóművel is fel tudjanak szállni.
Lezuhant egy Londonba tartó utasszállító Indiában 242 emberrel a fedélzeténMint ismert, csütörtök délután helyi idő szerint 13 óra 38 perckor nem sokkal felszállás után 242 emberrel – 230 utassal és a 12 fős személyzettel – a fedélzetén lezuhant az Air India 171-es járata, ami a Gudzsarát állambeli nagyváros, Ahmadábád repülőteréről tartott a londoni Gatwickre. A Boeing 787-8 Dreamliner típusú utasszállító közvetlenül a repülőtér mellett a Meghani Nagar nevű lakóövezetre zuhant egy orvosi egyetem, a B. J. Medical College campusán. A szerencsétlenséget a repülőgépen csak egyvalaki élte túl, a becsapódás helyszínén óriási gomolygó fekete füst szállt, lángok csaptak fel, a képek tanúsága szerint a gép hátsó része kiállt a campus menzájának az épületéből.
Mégis van egy túlélője az indiai repülőgép-katasztrófánakEgy nő a BBC-nek azt mondta, fia úgy menekült meg, hogy kiugrott a egy második emeleti ablakából, több embert helyiek mentettek ki az épületből. Egyelőre nem tudni, a becsapódás következtében, az épületben és a környéken pontosan hány halálos áldozat van.

Egyelőre annyit tudni, hogy a repülőgép kapitánya felszállás után vészjelzést adott le, majd a kommunikáció megszakadt. Ugyanezt erősíti meg a repüléskövető oldal, a Flightradar24, amely pár másodperccel a felszállás után már nem látta a gépet, utolsó rögzített magassága 625 láb (190 méter) volt. A Boeinget vezető kapitány tapasztaltnak számított, ő több mint 8200 óra, az elsőtiszt több mint 1100 óra repülésidővel a háta mögött vágott neki az útnak.
Az Air India 171-es járatán 169 indiai, 53 brit, egy kanadai és 7 portugál állampolgárságú utas volt és 12 fős személyzet. Az indiai hatóságok már felállítottak a hozzátartozók számára krízisközpontot, amihez az Egyesült Királyságból is érkeztek szakemberek, tisztviselők.
A vizsgálatban minden bizonnyal az indiai légiközlekedési biztonsági hatóságon kívül az Egyesült Államok közlekedési baleset biztonsági szervezete, az NTSB is részt vesz majd, hiszen a Boeing amerikai cég.