Az év első hónapjában a magyarországi hirdetők már közel egymilliárd forintot költöttek politikáról, választásokról vagy társadalmi kérdésekről szóló hirdetésekre a Meta felületein, a Facebookon és az Instagramon – derül ki a Political Capital összesítéséből. A szervezet szerint a hirdetések 82 százalékát (791 darabot) az Orbán-rezsimhez köthető szereplők adták föl:
a kormányzati irányítású médiára a költések 30,
a kormánypárti proxyszervezetekre, például a Megafonra 22,
a Fidesz tagszervezeteire és politikusaira 20,
a különböző kormányzati szervekre pedig 11 százaléka ment el.
Mindez összesen nagyjából 789 millió forintot tesz ki. A Meta hirdetéstár-jelentésének adatai szerint a maradék 18 százalékon osztoznak az ellenzéki pártok, a kormánytól nem függő médiumok, a civil szervezetek és minden más hirdető. A Political Capital szerint ez azt jelenti, hogy már a választások előtt egy évvel hatalmas egyenlőtlenség mutatkozik a hirdetések terén, ami jelentősen befolyásolja a politikai üzenetek elérését a Facebookon.
Csaknem húszmillió forintot szórt el Kollár Kinga lejáratására kormánypárti média és a politikusok2020 óta több mint 2,2 milliárd forintot költött a Megafon a Meta rendszerében, ez a teljes magyarországi politikai hirdetési összeg 16 százalékaHozzáteszik, az adatok szerint február végéig viszonylag visszafogott volt az Orbán-rezsimhez köthető szereplők hirdetési aktivitása – átlagosan heti 20 millió forintot költöttek –, márciustól viszont magasabb fokozatba kapcsoltak, néhány passzívabb hetet leszámítva azóta 50 millió körüli összegeket hirdettek el hetente. A legfrissebb, május 11. és 17. közötti időszakban ezek a hirdetők 57 millió forintért hirdettek. A szervezet szerint az sem zárható ki, hogy az Orbán Viktor által elindított „Harcosok Klubja” tevékenysége a Facebook-hirdetéseket is felturbózza majd.
Alig artikulált üvöltözés, lézerfények – Orbán Viktor mindenkit kért, hogy vigyen magával még egy harcost, bámészkodók nem kellenek