kamerák;Vitézy Dávid;Pintér Sándor;közlekedésbiztonság;

Vitézy Dávid: Pintér Sándor elutasította, hogy rendszámfelismerő kamerák segítségével lehessen megbírságolni a tömegközlekedést akadályozókat

Efféle fejlett technikát a jelek szerint csak a Pride esetében alkalmaznak.

Furcsa egy hely ez a Magyarország: míg egy betiltott gyülekezésen résztvevőket arcfelismerő kamerával lehet 200 ezerre büntetni, addig a közösségi közlekedés akadályozása miatt rendszámfelismerő kamerával nem lehet szabálysértési bírságot kiszabni továbbra sem - írta Vitézy Dávid korábbi főpolgármester-jelölt a Facebookon.

A Podmaniczky Mozgalom vezetője azt javasolta, hogy akár a közterületi kamerák, akár a buszok, villamosok elején található kamerák felvételei segítségével lehessen kiszabni bírságot a közösségi közlekedést szabálytalanul akadályozó, vagy épp a piroson áthajtó, tilosban kanyarodó, buszsávot jogosulatlanul használó, a buszmegállóban várakozó járművek vezetőivel szemben. A Fővárosi Közgyűlés a javaslatot felterjesztette, azonban Pintér Sándor belügyminiszter most elutasította azt.

Az elutasítást a tárca azzal indokolta, hogy az általuk ismert rendőrségi tapasztalatok szerint a buszforgalmi sáv jogosulatlan használatával kapcsolatos jogsértések csekély közlekedésbiztonsági kockázatot jelentenek, a jogsértések gyakorisága pedig csak dugó esetén jellemző, ami szerintük csak szűk idősávban fordul elő.

Vitézy Dávid felidézte, hogy az önkormányzatnak amúgy korábban megvolt a jogi lehetősége az ilyen jellegű bírságok kiszabására, egészen addig, amíg Tarlós István korábbi fideszes főpolgármester egy családi tapasztalata miatt úgy döntött, hogy a közterület-felügyeletek kamerás szankcionálási jogának megszüntetését kezdeményezi. Azóta az önkormányzatok rendészetei csak és kizárólag személyes úton szabhatnak ki közlekedési bírságot, ami kevéssé életszerű ekkora városokban - vélekedett a Podmaniczky Mozgalom vezetője. „Pedig a rendőrség által működtetett és a Főváros, illetve a kerületek által finanszírozott traffipaxok hatására egy év alatt is látható mértékben csökkenésnek indult az amúgy kirívó mértékű gyorshajtás Budapesten - az automatizált szankcionálás visszatartó ereje igenis működik” - érvelt.

A várospolitikus illusztrációképpen egy fotót közölt, amin egy utasokkal teli 212-es busz épp nem tud beállni a megállóba a Csörsz utcában, mivel egy autós úgy döntött, hogy oda parkol le. Vitézy szerint ilyenkor egy ember érdeke írja felül 60-100-ét, ráadásul a hasonló esetek szerinte mindennaposak Budapesten. Mint írta, számos más nagyvárosban működnek a technológiai megoldások, a buszok elejére szerelt és mesterséges intelligenciával támogatott kamerák automatizáltan indítják meg a szabálysértési eljárásokat a megállókba parkoló és a buszsávot jogosulatlanul használó járművek vezetőivel szemben.

„Nálunk azonban ez mind tilos, az út szélén álló rendőr a magyar állam egyetlen megoldása minden ilyen problémára 2025-ben is a belügyminiszter levele szerint. Kivéve persze, ha a Pride betiltásáról van szó” - zárta bejegyzését Vitézy Dávid.

Miközben széles körben úgy értelmezik, hogy éppen amerikai–magyar kettős állampolgárok elleni fellépésre készül. Gladden Pappin nem beszél magyarul, ugyanakkor szoros kapcsolatban áll amerikai konzervatív és trumpista MAGA-körökkel.