Gondatlanságból elkövetett emberölés gyanújával egy 59 éves férfit letartóztattak a a Stena Immaculate olajszállító tartályhajó és a Solong konténerhajó Észak-tengeren történt karambolja miatt – jelentette be kedden Craig Nicholson főfelügyelő. a Humberside Police, vagyis az ügyben eljáró kelet-yorkshire-i rendőrség nyomozója. A férfi személyazonosságáról nem hoztak nyilvánosságra információkat, a BBC-nek a cégtulajdonos azt mondta, a Solong kapitányáról van szó.
Mint arról korábban beszámoltunk, az amerikai zászló alatt közlekedő tanker és a portugál teherhajó egyelőre megmagyarázhatatlan körülmények között szenvedett balesetet, hiszen az előbbi horgonyzott, lényegében mozdulatlan volt, a másik pedig ugyan nagy sebességgel haladt előre, de a viszonylag tiszta időben nem lett volna szabad belerohannia az álló Stena Immaculate-be. Ahogy a tanker egyik matróza a CBS News érdeklődésére elmondta, a teherhajó a semmiből került elő és mindenkinek csak másodpercei voltak a menekülésre. Az ütközés erejét jelzi, hogy a lehorgonyzott hajó csaknem kétszáz méter távolságra mozdult el.
A két hatalmas, égő hajótestet hétfő éjfél előtt már sikerült szétválasztani, a helyszínt egykilométeres körzetben lezárták. Szakértők szerint nem valószínű, hogy a Solong a felszínen marad, továbbra is sodródik. A teherhajó 14 fős személyzetének egy tagja minden bizonnyal nem élte túl a tragédiát. A tartályhajón a tüzet eloltották, a Solongon továbbra is pusztítanak a lángok.
Egész éjjel lángoltak az Északi-tengeren összeütközött hajókA baleset után a figyelem azonnal az esetleges környezeti károk felé fordult. A kezdeti aggodalmak után megnyugtatóan hangzott a Solong tulajdonosa, az Ernst Russ társaság által kiadott közlemény, amely megerősítette, hogy a konténerhajó fedélzetén négy olyan konténer volt, amelyekben korábban nátrium-cianidot, a rendkívül mérgező szervetlen vegyületet tároltak, de veszély nincs, a konténerek üresek. A nátrium-cianid képes hidrogén-cianidot kibocsátani. Ennek a gáznak a belélegzése a legszélsőségesebb esetben akár eszméletvesztéshez és halálhoz is vezethet.
Az olajszállító hajó rakományával kapcsolatban annyit tudni, hogy tulajdonosa, a Crowley úgy nyilatkozott, hogy a tűz következtében a repülőgép-üzemanyag szivárogni kezdett. A The Times úgy véli, ha mind a 18 ezer tonna kerozin kifolyna, azzal az Egyesült Királyság egyik legsúlyosabb környezetszennyeződése alakulna ki. A lap emlékeztet, hogy a szigetország legtragikusabb katasztrófája, a Torrey Canyon szupertanker 1967-es zátonyra futása volt, ami után 30 ezer tengeri madár vesztette életét. A Yorkshire Wildlife Trust természetvédelmi hatóság a mostani ütközést nagyon aggasztó fejleményként értékelte, a Humber folyó torkolatvidékén ugyanis jelentős halállomány él, továbbá több tízezer madár vészeli itt át a telet.
A brit miniszterelnöki hivatal, a Downing Street 10. szóvivője megerősítette, hogy egyelőre nem utal jel szándékosan elkövetett bűncselekményre a két hajó ütközése kapcsán.