A Magyar Akkumulátor Szövetség a múlt hónapban publikált egy 2023 decemberében készült tanulmányt az oldalán, ami az ország akkumulátor-iparági fejlesztéseiről szól, és amiben lényegében először írták le nyilvánosan, hogy a Volkswagen Győrszentivánon tervez gyárat építeni az autóihoz – vette észre a 444.
„Ez bizony azt jelenti, hogy következtetéseink mindvégig helyesek voltak! 2 évig úgy kellett elviselnünk a ránk aggatott méltatlannál méltatlanabb és megalázóbb jelzőket és vádakat, hogy közben mindenki tudta: igazunk van!” – kommentálta mindezt a helyi lakosok érdekvédő csoportja, a Szívügyünk Szentiván a Facebookon.
A nemzetgazdasági törvényre hivatkozva egy kormányrendeletben még 2022. januárjában helyrajzi számokkal jelöltek ki egy 400 hektáros területet Győrszentiván határában GIPZ besorolású, azaz jelentős mértékben zavaró hatású övezetté. A lakók körében ekkor ment híre, hogy a közeli Audi-gyárhoz kapcsolódó akkumulátorüzem előkészítése zajlik. A győrszentivániak lakossági fórumokat hívtak össze, 900 észrevételt küldtek be elektronikusan az önkormányzathoz és 5585-en aláírtak egy petíciót is a terület átminősítése ellen. Dézsi Csaba András, Győr korábbi fideszes polgármestere május végén azt fejtegette, nem lesz a városban akkumulátorgyár, erről szó sem volt, és csupán egy győrszentiváni civil szervezet próbált azzal népszerűséget szerezni, hogy egy ilyen üzem fog létesülni és „akkor mindenki meg fog halni”.
Győr fideszes polgármestere szerint Borkai Zsolt nincs abban az állapotban, hogy vezetni tudja a várostA Telex megjegyzi, az említett dokumentumban más, hivatalosan nem bejelentett üzemeket is feltüntettek, például a Great Wall Motors pécsi autógyárát, amelynek megépítését végül idén (még) nem jelentették be. A portál szerint elképzelhető, hogy az akkuszövetség szakértői a győrszentivániak tiltakozásáról szóló sajtóhírekből értesültek az akkugyár építésének lehetőségéről, és azt különösebb meggondolás nélkül tették bele a táblázatukba. Az is lehet viszont, hogy tudtak valamiről, amit a győri önkormányzat következetesen igyekezett letagadni a győrszentivániak előtt.
Újabb hatalmas autógyár jöhet Magyarországra a kínai elnökkelMár most túl sok az autógyár Magyarországon, az Orbán-kormány lépései nagy veszélyeket rejtegetnek