Fidesz;lejárató kampány;pénzköltés;Facebook-oldal;Magyar Péter;

- Egy nap alatt 400 ezer forintot vert el Magyar Péter lejáratására egy kormánypárti Facebook-oldal

Nem lehet véletlen, hogy akkor indítanak lejárató kampányt, amikor a Tisza Párt több felmérés szerint is utolérte, sőt, megelőzte a Fideszt.

A magyar kormány Facebook-oldalát is megelőzve, október 25-én egyetlen nap alatt 403 ezer forintot költött a Magyar Pétert lejárató posztok reklámozására az Aktuális Facebook-oldal – írja  a Telex a  Meta Ad Library adataira hivatkozva. Ez a pénz 13 hirdetésre ment el, tehát egy-egy posztot többször is meghirdettek.

A csaknem két éve „alvó”, az ellenzék aktuális vezérének lejáratására épülő kormánypárti oldal ismét elkezdett nagy összegeket költeni, aminél a jelzett napon egyedül Orbán Viktor hivatalos Facebook-oldala költött többet ennél, 32 hirdetésre összesen 2,1 milliót. Az Aktuális a maga 400 ezres költésével megelőzte viszont a kormány Facebook-oldalát, ahol azon a napon 393 ezer forintot fordítottak hirdetésre.

A cikk megemlíti, hogy az Aktuális mögött az ismert fideszes, megafonos influenszer, Filep Dávid (A Kopasz oszt) egyszemélyes kommunikációs cége állt. Ő mondhatta el egyedül megafonos társai közül, hogy Orbán Viktor követi őt az Instagramon. Feltehetően nem véletlen a lejáratás beindítása akkor, amikor több közvélemény-kutatás szerint is a Magyar Péter vezette Tisza Párt utolérte, őt, egyes felmérések szerint már meg is előzte a Fideszt. Az Aktuális a 2022-es választási kampányban több mint 450 millió forintért hirdetett a Facebookon és a YouTube-on Gyurcsány-show-ra és a Demokratikus Koalíció elnökét célzó többi videóra.

A magyar kormányfő figyelmen kívül hagyta a nemzetközi megfigyelők visszaélésekről tett észrevételeit.