;

fogyasztóvédelem;vizsgálat;káosz;légitársaságok;NGM;Nagy Márton;

- Rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot rendelt el a légitársaságoknál Nagy Márton

A Nemzetgazdasági Minisztérium a saját, illetve az Orbán-kormány érdemének tulajdonítja, hogy enyhült a repülőtéri káosz Magyarországon, de azért még mindig megfigyelhető jogos fogyasztói elégedetlenség. 

Rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot rendelt el a légitársaságoknál Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter –  derül ki a tárca csütörtöki közleményéből. E szerint az Orbán-kormány, illetve az NGM intézkedéseinek köszönhetően megszűnt a korábban tapasztalt repülőtéri káosz, csökkentek a járatkésések és járattörlések, de továbbra is tapasztalhatók problémák a légiközlekedésben, hiszen még mindig megfigyelhető jogos fogyasztói elégedetlenség.

A fogyasztóvédelmi hatóság szakmai irányítójaként a Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli témavizsgálatot rendel el a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező Budapest Főváros Kormányhivatalánál a légitársaságok működésével kapcsolatban.

A fogyasztóvédelmi hatóságként eljáró kormányhivatal hatáskörébe tartozik a légijáratok késésével és törlésével kapcsolatos szabályok betartásának ellenőrzése, az esetleges panaszkezelési előírások megszegésének szankcionálása, valamint a tisztességtelen, megtévesztő kereskedelmi gyakorlatok feltárása. Jogsértés esetén szigorú hatósági fellépés és megfelelő mértékű, visszatartó erejű bírság kiszabása indokolt.

A kormányzat elkötelezett a magyar állampolgárok védelme iránt, a Nemzetgazdasági Minisztérium szakmai irányítóként pedig mindent megtesz annak érdekében, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság a magyar családok védelme érdekében a jövőben is szigorúan járjon el a jogsértések megakadályozása érdekében - szögezte le az NGM.

Szeptembertől megszűnik az általános foglalkozás-egészségügyi vizsgálat, amit a jelek szerint sem a munkaadók sem a munkavállalók nem akarnak. Ez csak kárt okoz  – vélik egybehangzóan.