Az Építési és Közlekedési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezet előzetes jelentése szerint a keleti pályaudvari vonat kisiklását néhány eltörött csavar okozta, amelyik az egyik sínpárt rögzítette korábban a váltó tolórúdjához.
A közlemény szerint a helyszíni szemle tapasztalatai és a begyűjtött bizonyítékok alapján azt állapították meg, hogy az érintett vonat vágányútjában fekvő 4-es számú átszelési kitérőben a vonat érkezési irányából érintett mindkét csúcssín simult a tősínhez, ezért azon a mozdony és az első 5 kocsi kerekei a pályát elhagyták. A mozdony kerekei utóbb visszatértek a pályára, csak éppen nem oda, ahová kellett volna: a mozdony a szomszédos vágányra került. A mozdonyvezető a még mozgásban lévő, de már kisiklott kocsikat észlelve gyorsfékezéssel megállította vonatát, körülbelül 50 méterrel elkerülve egy ütközést.
Az említett csavarok eltörése miatt a váltó állításakor az állítórúd a csúcssín tényleges mozgatása nélkül a vágányúthoz szükséges végállásba került, így a biztosítóberendezés a váltót helyes állásúnak érzékelte a két simuló csúcssín ellenére. Vagyis a nagyobb baj elkerülésében a mozdonyvezetőnek komoly érdemei voltak, azáltal, hogy időben észlelte a helyzetet.
Az esemény okainak feltárása, valamint a tanulságok levonásával a jövőbeni hasonló események bekövetkezésének megelőzése érdekében a Közlekedésbiztonsági Szervezet szakmai vizsgálatot indított. A vizsgálat lezárultával a Közlekedésbiztonsági Szervezet nyilvános zárójelentést készít, amit a honlapján közzétesz - írták a közleményben.
A Telex úgy tudja, hogy szám szerint két eltört csavar okozta a problémát, ezek közül az egyik annyira rozsdás volt, hogy már korábban eltört. A másik a váltás pillanatában törhetett el.
MÁV-vezér: A kisiklást egy műszaki probléma okozta, a konkrétumokat független vizsgálat tárja felHelyreállt a megszokott közlekedési rend a Keleti pályaudvaronDaru nélkül emelték vissza a Keleti pályaudvarnál kisiklott vasúti kocsikat – Videó!