Összesen 28 órát várakoztak Milánóban, végül pedig vasárnap este helyett csak kedd hajnalban értek haza egy Budapestre tartó Ryanair-gép utasai.
A járat eredetileg vasárnap este, 19 óra 50 perckor a Malpensa repülőtérről indult volna, ám a helyszínen tartózkodó kollégánk elmondása szerint a Ryanair folyamatosan az időpont halasztásáról számolt be. Nagyjából ugyanerre az indulási időpontra egyébként egy WizzAir-gép is ki volt írva, melynek két utasa azt mondta, semmilyen tájékoztatást nem kapott a késésről. Végül munkatársunktól tudták meg, hogy ők is a reptéren ragadtak.
„Kaptunk egy 4 eurós vouchert az étkezésre, ami semmit nem ért, két járatnyi ember állt sorba egy büfénél, és mire sorra kerültem, kukába dobható szendvicset kaptam”
– idézte fel kollégánk, aki ugyan próbálta áttenni a foglalását egy másik gépre, erre nem volt lehetősége, hiszen a járatát nem törölték. Csupán egy másnap reggeli gépre tudott volna jegyet váltani, ami kettejüknek 400 euróba került volna.
A RyanAir-gép indulását ezt követően 1 óra 50 percre, majd 2 óra 50 percre módosították. Az utasokat közben átrendelték egy másik pulthoz, ahol közölték velük, hogy értük megy egy busz, ami elviszi őket egy hotelbe. A szobájukat nagyjából fél 4-re tudták elfoglalni, és a szállodában megtudták, hogy 11 óráig ki kell csekkolniuk.
Hétfőn a repülőtéren az derült ki, hogy – mint azt éjjel közölték velük – a gép 22 óra 40 perckor indul, ami aztán 23:30 körül valóban megtörtént. „Kaptunk egy darab 8 eurós utalványt egész napra, de azt legalább időben” – tette hozzá. A kártérítés ügyében egyelőre nem jutottak semmire, de – miután utólag, informálisan azt közölték velük, hogy a járat, amivel Milánóból indultak volna a vihar miatt visszafordult – úgy véli, várhatóan nem is fognak kapni.
Az RTL Híradónak egy utas, aki ugyancsak a Ryanair járatával tért vissza Budapestre arról számolt be, hogy érdemi tájékoztatást nem kaptak, a többször módosított indulási időpont pedig hétfő hajnalban eltűnt a kijelzőkről.
„Nagyjából olyan 1 óra, fél 2 körül szólítottak minket a legtávolabbi kapuhoz, ott megkaptuk azt az információt, hogy hotelszobában fognak minket elhelyezni, buszok fognak minket kint várni. Kivezettek minket a reptérről a legmesszebbi ponton, ott továbbra is se busz, semmi, hatalmas káosz”
– idézte fel a történteket.
„Ami igazán zavar engem személy szerint, illetve többeket az utasok közül, az a tájékoztatás teljes hiánya. Úgy gondoljuk, a Ryanair sokkal többet megtehetett volna azért, hogy tudjuk, hogy mi a teendő, mire számíthatunk” – nyilatkozta egy másik utas a csatornának.
Az utasok végül hajnali 1 órára, 28 órás késéssel értek haza, míg a WizzAir járata hétfő délután indult útnak.
A Fővárosi Kormányhivatal közleménye szerint az elmúlt időszakban 15 esetben indítottak fogyasztóvédelmi eljárást járatkésések miatt.
Fővárosi kormányhivatal: három járat utasait már kártalanítják a légitársaságokRepülőtéri késések: az Orbán-kormány évek óta tudhatott a HungaroControl problémáiról, de csak a botrány kitörése után lépettNagy Márton intézkedési tervet kért a HungaroControl vezetőjétől a repülőtéri késések felszámolására