kampányfinanszírozás;EP-választások;kampányköltések;szuverenitásvédelmi törvény;

- Kerülőutakon érheti el a magyar szavazókat az EP választási kampánya az Orbán-kormány szuverenitásvédelminek nevezett törvénye miatt

Kiderült az is, hogy mennyit költ az Európai Parlament uniós választások népszerűsítésére.

Harminchárommillió eurót, szavazásra jogosult állampolgárként 9 centet költ az Európai Parlament a 27 tagállamban június 6-9-e között esedékes uniós választások népszerűsítésére, s arra, hogy részvételre buzdítsa a polgárokat – árulta el a Népszava kérdésére kedden délután, egy strasbourgi sajtószemináriumon Jaume Duch, az EP kommunikációs igazgatója.

Hozzátette: ez az összeg pontosan megegyezik azzal, amit öt évvel ezelőtt a választási kampányra fordítottak, vagyis a keret meglehetősen takarékos.

Uniós forrásaink szerint az EP kommunikációs szakemberei a Fidesz által keresztülvitt szuverenitásvédelmi törvény miatt egyelőre mérlegelik, milyen platformokon szólítsák meg a „Use your vote, azaz a „Használd a szavazatod” akcióval az uniós választások előtt az állampolgárokat Magyarországon,

attól tartva, hogy ez a törvény miatt esetleg külföldről finanszírozott kampánynak minősül.

Jaume Duch, hazánkat néven nem nevezve egy ezzel kapcsolatos kérdésünkre azt mondta:

vannak országok, ahol az adott kormány számára fontos, hogy minél több polgárt biztassanak az uniós szavazáson való részvételre, s erre költenek saját forrásokból is, s vannak, akik ezt kevésbé tartják fontosnak.

Mindenesetre ehhez alkalmazkodva alakítják ki azt a kommunikációs stratégiát – felhasználva közösségi platformokat, civil szervezeteket és ifjú aktivistákat - amellyel az uniós választásokig hátralévő közel száz napban igyekeznek majd megszólítani és részvételre buzdítani az adott tagállamok polgárait. 

Magyar Levente miniszterhelyettes arra kérte David Pressmant, mutassa meg azt az idézetet hellyel és időponttal, ahol a miniszterelnök azt mondta volna, amit az amerikai elnök neki tulajdonított.