Hétfőn kezdődött az országos kompetenciamérés, de több iskolában ezúttal sem születtek értékelhető eredmények, ugyanis a rendszer továbbra sem működik megbízhatóan – tudta meg a hvg.hu.
Mindezt legalább négy iskolaigazgató erősítette meg a portálnak. Egyikük felháborodva kérte ki magának, hogy most sem sikerült a hivatalnak működőképes rendszert létrehozni.
– A jogszabályban is benne van, hogy mikor, kinek kell megírni a tesztet, ehhez képest ma a gyerekek elkezdték kitölteni azokat, majd, mintha terheléses támadás érte volna Oktatási Hivatalt. Így semmi értelme az egésznek!
– fogalmazott.
Az egyik iskolavezető hozzátette, tavaly is pont ez volt, de akkor 1-2 nap alatt helyrerázódott a rendszer. – Azoknak a diákoknak, akik nem tudták megírni, egy újabb napot jelöltek ki. Ez elképzelhető forgatókönyv idén is – vélekedett.
Egy 11. évfolyamos diák beszámolója szerint náluk az igazi baj a matematikateszttel volt. – Az első részben már sokan azt tapasztaltuk, hogy nem jön be egy-egy kép vagy grafikon, ami alapján dolgoznunk kellett volna, de a többség talán azt még be tudta fejezni. A második részen viszont a harmincnégy tanulóból mindössze egy tudott végigmenni, nem jöttek be a feladatok, nem lehetett továbblépni a következőre, hibaüzenet jelent meg stb. Ennek így semmi értelme” – hangsúlyozta.
Az Oktatási Hivatal tájékoztatása szerint március 4. és június 3. közötti időszakban zajlik a mérés, ami már nem csak néhány tárgyat érint, hanem a matematika, a szövegértés, a természettudomány mellett az idegen nyelvet, a történelmet, a digitális kultúrát is. Mindezeket a 4–11. évfolyamos tanulók mindegyike megírja.
Minden eddiginél rosszabb eredménnyel zárult a magyar diákok kompetenciamérése, nagy baj van a szövegértéssel