A jelenlegi budapesti agglomerációs közlekedési modellnek március 1-jén, az új tarifarendszer bevezetésével biztosan vége - ezt lapunkhoz is eljuttatott közleményében reagálta a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium, miután megírtuk, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) egy hete úgy módosította az átmeneti szerződést, hogy elviekben mindaddig használhatók legyenek a Budapest-bérletek a Volán és a Magyar Államvasutak (MÁV) járatain – így a HÉV-eken is –, ameddig Budapest vezetése és az Orbán-kormány nem jut megállapodásra egymással.
Lépett a BKK, március 1. után is lehet használni a Budapest-bérletet a vonatokon, a HÉV-eken és a Volán buszainA Lázár János vezette tárca azonban jelezte, hogy nincs ok az örömre. Az ÉKM közleménye szerint az „átmeneti, technikai megállapodás egyoldalú vagy közös megegyezéssel történő felbontása csupán részletkérdés,
a március elsejei modellváltás tényét semmilyen szinten nem befolyásolja”.
Az ÉKM megismételte, hogy ők továbbra is azt tervezik, amelynek az alapjait korábban Debrecenben ismertette Lázár János: „kölcsönös bérlet elfogadás a BKK és a MÁV-VOLÁN csoport között. Ha a budapesti helyi járatokon is lehet Pest-vármegyebérlettel utazni, akkor a budapesti agglomeráció helyközi járatain is lehet majd Budapest-bérlettel utazni.”
A közleményben azt is írták, hogy az új modell részleteit a kormány, a főváros és a közszolgáltatók közötti háromoldalú tárgyalások keretében kell kialakítani. „Ezek az egyeztetések addig zajlanak, amíg azokat a különféle megtévesztő információkra épülő vagy egyes, technikai részleteket hamis fényben feltüntető kiszivárogtatások el nem lehetetlenítik” - közölték.
A MÁV szólt Lázár Jánosnak, hogy az állam is milliárdokat bukhat a busz- és HÉV-szerződések felmondásávalVitézy Dávid szerint az államszocializmust idézte Lázár János tisztogatása a MÁV-nál