Hogy hoz-e a Szegeden megtelepülő kínai elektromos autógyár, a BYD akkumulátorüzemet is Magyarországra, egyelőre nyitott kérdés. A nemzetközi sajtóban számolnak ezzel a lehetőséggel. Bár ebben a pillanatban csak a találgatásoknál tartunk, a Németországból érkező sajtóhír nem söpörhető le könnyű mozdulattal az asztalról. A miértekre viszonylag egyszerű a válasz, még akkor is, ha a történések a jövőben ettől eltérő irányt is vehetnek.
A BYD most a világ első-második számú elektromos autógyártója, iparági és piaci helyzetéről sokat elmond, hogy személyautók mellett elektromos erőforrással ellátott buszokat is gyárt Komáromban (nem csak itt), amelyeket Európában értékesít. Egyelőre nem a korábban tervezett nagyságrendben növekszik itteni termelése, de könnyen lehet, hogy ez csupán idő kérdése.
A BYD előbb volt akku-, mint autógyártó, és ebből a sorrendiségből következik, hogy a gépkocsijaihoz és buszaihoz szükséges erőforrásokat maga állítja elő. Szorosan idetartozik, hogy a két-három éven belül induló szegedi gyárában a termelés felfutásakor évente 200 ezer autó fog legördülni a gyártósorokról, amelyekhez ebben a nagyságrendben kell biztosítani az akkumulátorokat. Nem kizárt, hogy ezeket Fótról szállítják majd Szegedre, ugyanakkor ez egyáltalán nem biztos. Ez utóbbi állhat annak a német portálnak a közlése mögött, ami nemrégiben arról írt, hogy autógyár mellett akkugyár is épülhet egy meg nem nevezett dél-magyarországi városban.
Ezt valószínűsítheti, hogy a termelési költségeket muszáj alacsonyan tartani, így aligha Kínából fogják az akkukat Szegedre szállítani. Fót elvileg szóba jöhet, de kérdés, hogy ennek a gyárnak a kapacitásait a szegedi igényekhez igazították-e. Peres ügyek miatt még az sem biztos, hogy Fóton elindulhat a termelés.
Megannyi nyitott kérdés.