autópálya;drágulás;építkezés;M85;

Képünk illusztráció

- Az indoklás szerint „előre nem látható geológiai körülmények” miatt laza 4 és fél milliárd forinttal nőtt meg az M85-ös építési költsége

Nem azt találták a domb belsejében, mint amire korábban számítottak. 

Módosították az M85-ös gyorsforgalmi út Fertőrákos és országhatár közötti 3,95 kilométeres szakaszáról szóló  szerződést. Ennek következtében közel 4,5 milliárd forinttal lesz drágább a beruházás - írja a Telex az uniós közbeszerzési értesítőre hivatkozva. Az indioklás úgy hangzik, hogy az alagút építésénél szembesültek a nehézségekkel a szakemberek.

A Fertőrákos és Sopron országhatár közötti szakaszon ugyanis „előre nem látható geológiai körülmények” merültek fel, amelyek jócskán növelték az amúgy sem olcsó kivitelezés végösszegét. Maga az érintett szakasz egyébként alig négy kilométer, de már most 44 milliárd forintnál tart az összköltség. Mindez ráadásul a most bejelentett hivatalos rész, ugyanis egyes bennfentesek már azt is tudni vélik, hogy hamarosan újabb drágulás lesz. 

Ha egyszer sikerült átadni, akkor ez lesz Magyarország harmadik leghosszabb alagútja. A munkák 2020 októberében kezdődtek, s a jelenlegi állapot szerint 2024 év végére adhatják át a forgalomnak. 

Rétvári Bence szerint ez több mint 56 ezer embert érint.