„Az ügyfélszolgálat elérhetetlen, a várakozási idő nagyon hosszú” – írta meg kedden este a Telex, hogy olvasói jelzések szerint kedd este feltörhették az OTP Simple rendszerét. A felhasználók mind arról kaptak üzenetet, hogy a fiókjukhoz rendelt e-mail címüket megváltoztatták.
Az olvasói jelzések kedd este 9 óra körül kezdtek befutni. Valakinek, akinek végül sikerült elérnie az ügyfélszolgálatot, azt mondták, hogy tömeges fiókfeltörésről van szó, az ügyet vizsgálják, emellett az ígérték neki, hogy pár nap múlva keresni fogják.
Az OTP éjfél előtt reagált a portál megkeresésére:
Azt közölte, hogy más, nem OTP-s felület(ek)en eltulajdonított felhasználónév/jelszó kombinációkkal digitális adattolvajok robotizált módszerrel több ezer felhasználó fiókját valóban feltörték, és megváltoztatták a regisztrált e-mail címeket.
Tájékoztatásuk szerint „az alkalmazásban rögzített bankkártyák CVC kódjainak hiányában a feltört fiókokból fizetési tranzakciót nem tudtak indítani, így anyagi kár nem történt.
A Simple az érintett fiókokat haladéktalanul blokkolta, a helyreállításról és a szükséges tájékoztatásról hamarosan gondoskodunk”.
Továbbá jelezték, hogy a blokkolt felhasználók a bankkártyáikat egyéb, Simple-ön kívüli módokon továbbra is zavartalanul tudják használni. Arra is felhívták a felhasználók figyelmét, hogy a hasonló esetek alapja rendszerint az, hogy több digitális felületen ugyanazt a felhasználónév/jelszó kombinációt használják, így, ha egy kevésbé sikeresen védett felületen azt megszerzik az adattolvajok, máshol be tudnak lépni vele.
A Simple a bűnözők elleni feljelentést megteszi, a felhasználók biztonsága mellett a fiókok visszaállításáról is gondoskodik.
Az OTP Simple egy applikáció, amellyel több szolgáltatást is igénybe lehet venni, használják csekkbefizetésre, de parkolójegyek, autópálya-matricák és mozijegyek vásárlására is.