Budapest;közlekedés;vasút;Karácsony Gergely;Szeged;Lázár János;Vitézy Dávid;Szabadka;Lajosmizse;

Nem gondolta, hogy a „most a vidék jön” vonalbezárásokat jelent

- Vitézy Dávid kiosztotta Lázárt, mert zsúfolt elővárosi vonalról vittek el motorvonatot a szeged-szabadkaira

A korábbi államtitkár szerint mindent elmond az országos közlekedéspolitikáról, hogy Budapesten és térségében állítanak le minden vasúti beruházást - pont ott, ahol a legtöbb utas és a legnagyobb fejlődési potenciál van. Karácsony Gergely és két másik polgármester ténykedését is bírálta.

Olyannyira nincs üzemképes dízel járműve a MÁV-nak, hogy az újranyitott Szeged-Szabadka vonalra Budapest elővárosából vittek el egy motorvonatot, ezzel elviselhetetlenre növelve a zsúfoltságot az amúgy is rémes állapotokkal sújtott lajosmizsei elővárosi vonalon - írta Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár a Facebookon.

Vitézy Dávid arról számolt be, hogy a Budapest - Lajosmizse vasútvonalon egy vágányon, 40 km/h-s sebességkorlátozás mellett, óránként járnak a szerelvények, tolonganak rajtuk az emberek. A vonal korábbi években megtervezett fejlesztését karöltve akadályozza a XVIII. kerület DK-s és Gyál fideszes polgármestere, közben pedig a közlekedési kormányzat még a meglévő járműveket is vidékre csoportosítja - ismertette a problémát a korábbi államtitkár, s úgy vélekedett:

„Mindent elmond ez a történet az országos közlekedéspolitika helyzetéről: ahol a legtöbb utas és a legnagyobb fejlődési potenciál van, Budapesten és térségében, itt állítanak le minden vasúti beruházást és csoportosítják át az erőforrásokat. És ennek kapcsán semmilyen helyi ellenállás nincs, Budapest vezetői közben arról elmélkednek, hogy talán jobb is, ha nem fejlődik az elővárosi vasút - miközben ezen a vonalon még a Budapest-bérletes utasok is szívnak most, nem csak az ingázók.”

Vitézy Dávid szerint szimplán be kellett volna ismerni, hogy a magyar vasúti járműpark állapota nem teszi lehetővé az újranyílt délvidéki vonal részleges üzemeltetését és az egészet rá kellett volna bízni a szerb vasútra. „Szégyen vagy sem, ez van - mi ezt is terveztük egy éve ilyenkor” - fogalmazott, hozzátéve, ettől még persze új járművek beszerzése mihamarabb szükséges lenne, de ez pénz és szándék esetén is évekig tartana. „Jelenleg pedig úgy tűnik, egyik sincs meg” - zárta bejegyzését.

Amint arról beszámoltunk, nyolc év után újraindult a személyszállítás a Szeged–Röszke–Horgos–Szabadka vasúton. Az első járaton ott volt Lázár János építési és közlekedési miniszter, Pafféri Zoltán, a MÁV első embere és Mosóczi László, a MÁV-Start vezérigazgatója is. A vonat végül hét perc késéssel indult el Szegedről, és fél nyolc után néhány perccel futott be Szabadkára. Napi öt pár, azaz tíz járat közlekedik majd a két ország között, ebből négyet magyar, hatot szerb Uzsgyi motorvonat szolgál ki.

A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint arról viszont szó sincs, hogy ne támogatnák Ursula von der Leyen újbóli jelölését az Európai Bizottság élére.