Négy mentőautó is parkolt a Mészáros Autó Javító Kft. budaörsi telephelyén kedden, vagyis a jelek szerint gyorsan megérkeztek az első állami megrendelések a felcsúti oligarcha egy újabb érdekeltségéhez.
A Mészáros Autó Javító Kft. az a cég, amely fő ajánlattevőként megkapta a lehetőséget, hogy javítsa az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) autóit négy éven át, évi 1 milliárd forintos keretösszegért. A tenderen – amelynek eredményéről először a 444 számolt be – a Mészáros-cégé volt a főszerep, ám ajánlattevő volt a jelentős járműipari múlttal rendelkező Jász-Plasztik Kft., a Pappas Auto Kft. és a Spirit Auto Kft., továbbá a konzorciumba még fél tucat helyi autószervizes alvállalkozót is bevontak.
Megkérdeztük az OMSZ-t, hogy mi alapján dől el, mikor melyik vállalkozás kapja a munkát. Kíváncsiak voltunk arra is, hogy a közvetlenül a szolgáltatást teljesítő helyi vállalkozónak fizet-e az OMSZ, vagy a Mészáros-cégnek. Az OMSZ nem válaszolt kérdéseinkre, pedig a feladatkiosztás és a fizetési rend árulkodó lehet, hiszen az üzlet főszereplője, a Mészáros Autó Javító Kft. távolról sem „nagypályás” ezen a piacon. Olyannyira nem, hogy a nagy állami megbízás a lehető a legjobbkor jött a cégnek.
A társaság 2022-ben 650 milliós árbevétel mellett 385 milliós veszteséget és 870 milliós adósságot produkált. Ez utóbbi összegnek mintegy a felét, 488 milliót az anyacégtől, a Mészáros M1 Autókereskedő Kft.-től kapott kölcsön tette ki. A kölcsönt nyújtó cégnek volt miből adnia, mert sokat nyer közbeszerzéseken. Tavaly 7 milliárdos árbevétel mellett 1,5 milliárd üzemi eredményt termelt, ám úgy, hogy közben 19 milliárdos kötelezettségállománya van, ennek fajsúlyos részét, 11 milliárdot pénzügyi lízing tette ki. A cég tavaszig a Mészáros Lőrinc-féle Talentis Group Zrt. része volt, ám tavasztól az MKB magántőkealap lett a tulajdonos, ahol papíron csak az alapkezelő neve ismert – ez nem meglepő módon a Mészáros-bank alapkezelője.
Az Országos Mentőszolgálat szerint teljesen rendben van, hogy Mészáros Lőrinc cége szervízeli az autóit