;

Orbán-kormány;plakátkampány;Momentum;

- „Tudta? Nyugat-Európában olcsóbb a bevásárlás, mint Magyarországon” - plakátkampánnyal támad a Momentum

A plakátok külsőre szinte teljesen megegyeznek az Orbán-kormány 2015-2016-os bevándorlási válság idején terjesztett „Tudta?” feliratú óriásplakátjaival.

Miközben a magyarok alig jönnek ki hónap végén a fizetésükből és soha nem látott inflációval találkoznak a boltokban a kormány hibája miatt, Orbán az egekbe emelte a saját fizetést - írta Facebook-bejegyzésében a Momentum, melyben beharangozták a párt új plakátkampányát.

A párt bejegyzésében azzal indokolta az akciót, hogy felhívja a figyelmet a kormány megszorításaira és arra, hogy a Fidesz-kormány felelős a magas inflációért. Linkben csatolták a párt Kösz, Orbán! elnevezésű akciójának oldalát, amelyen egyebek közt a plaktokon (valószínűleg) megjelenő szövegek olvashatók. Ezek a következők:

  • Nyugat-Európában olcsóbb a bevásárlás, mint Magyarországon.

  • Az egész EU-ban Magyarországon a legmagasabb az infláció.

  • 2022 óta 50 megszorítást vezetett be és 20-szor emelt adót a kormány.

  • Orbán Viktor havi 5 millióra emelte a saját fizetését.

A külső megjelenést tekintve a plakátok szinte teljes egészében megegyeznek az Orbán-kormány 2015-2016-os bevándorlási válság idején terjesztett „Tudta?” feliratú óriásplakátjaival.

Az oldalon azt is írják, hogy „a kormány saját magára költi a pénzt, amit megszorításokkal és adóemelésekkel szed be az emberektől. Miközben képtelenek megoldani az alapvető feladatukat: az infláció megállítását és a gazdasági válság kezelését.”

Egy, az Orbán-kormányt bíráló svéd kisfilm a legújabb ürügy.