Több mint 70 millió forintot költött véleményvezérei mondandójának facebookon történő népszerűsítésére harminc nap alatt a fideszes, kormányközeli üzeneteket közvetítő Megafon, kiegészülve a Kommentár Alapítvány oldalával (Tranzit) – írja a G7.hu.
A portál a cikkében eredetileg azt vizsgálta, hogy a spanyol pártok mennyi pénzt fordítottak a választásokat megelőző időszakban Facebook-hirdetésekre. Kiderült, hogy július 23-ig, tehát a voksolásig tartó 30 napban a közel 50 milliós spanyol piac
legnagyobb politikai hirdetője a kormányon lévő szocialista párt (PSOE) volt, ami összesen 300 különböző kreatívot gyártott le az elérni kívánt választók számára, és 120 millió forintot (318 ezer eurót) tapsolt el Facebook-reklámokra,
második helyen végzett a választásokat amúgy másfél százalékponttal megnyerő Néppárt (PP), akik 96 millió forintnak megfelelő összegben (252 ezer euró) hirdettek 745 különböző reklámot,
a SUMAR nevű radikális baloldali szövetség – aminek a gerincét a kisebbik kormánypárt (Podemos) adja – 68 millió forintnyi (178 ezer) eurót költött,
a SUMAR-ral szinte megegyező eredményt elérő radikális jobboldali Vox mindössze 3600 eurót fordított itt kampányra, igaz, ők 2019 tavaszán egy vasat sem költöttek erre,
és a három nagy hirdető párttól kategóriákkal leszakadva következnek a regionális-etnikai pártok, úgymint a katalán ERC (22 ezer euró – 8 millió forint) vagy éppen a kanári-szigeteki koalíció (CCa; 8400 euró – 3 millió forint).
Vagyis a G7.hu cikke szerint a Megafon annyi pénzből lövi ki tartalmait a vakációzó magyar nyilvánosságra, mint az összes katalán, baszk, gallego, kanári-szigeteki párt kampányüzemmódban összesen, megelőzve a 12,5 százalékra befutó, több mint 3 millió listás szavazatot begyűjtő Sumar mozgalmat is, amelyet így le is taszítana a dobogóról.