film;

A Hat hét című film főszereplője, Román Katalin

- Japán díj a Hat hétnek

Szakonyi Noémi Veronika szokatlan szemszögű, szívfacsaró drámáját a zsűri díjával méltatta a jubileumi Skip City filmfesztivál nemzetközi zsűrije Japánban vasárnap este – adta hírül a Nemzet Filmintézet. Ezzel a nyílt örökbefogadásról szóló dráma nemzetközi szinten a közelmúlt egyik legsikeresebb alkotásává vált. 

A japán premieren a filmet Vághy Anna, a mű egyik vágója (Hargittai Lászlóval ketten vágták a filmet) képviselte Tokióban, ahol a közönség kétszer is láthatta az alkotást. A záró ceremónián a díjat Nagy Anita, a tokiói Liszt Intézet igazgatója vette át. A nemzetközi zsűri egyik tagja, Patrice Nezan francia producer a következőképpen méltatta a magyar filmet: „A Hat hét a valóságban gyökerezik. Érezhető, hogy a rendező pontosan tudta, hogy miről beszél, amikor az örökbefogadásról készített filmet. A filmnyelvvel képes volt egy olyan erős főszereplőt megteremteni, aki egyszerre szimpátiát és empátiát ébreszt bennünk. Ez a filmkészítés mágikus világa, hiszen közel voltunk a főszereplőhöz és együtt éreztünk vele, annak ellenére, hogy a való életben valószínűleg sose találkozhatnánk vele. Köszönjük a rendezőnek, hogy megosztott velünk egy emberi történetet.”

Szakonyi Noémi Veronika rendező és állandó alkotótársa, Vincze Máté Artur forgatókönyvíró több évig kutatta az örökbefogadás témakörét. Egy korábbi filmjük kapcsán közelről is megismerték a nyílt örökbefogadás folyamatát, amely során a biológiai anya és az örökbefogadó pár megismerheti egymást, és az örökbeadó anya kifejezetten a megismert pár számára mond le a babáról. Elmondásuk szerint a legnagyobb kihívás az a bizonytalansággal átitatott hat hét, amíg a befogadni vágyott gyermeket az örökbeadó édesanya még jogosult visszakérni. Ez a megindító, feszült, szívfacsaró helyzet inspirálta a Hat hét című filmet, mely továbbra is látható a hazai mozikban.