Elképesztően szoros időmérő edzést hozott a 38. Magyar Nagydíj, melyen Lewis Hamilton véget vetett másfél éve tartó időmérős nyeretlenségének. A 38 éves brit pilótának ez volt pályafutása 104. pole pozíciója, a Hungaroringen kilencedik alkalommal indulhatott az élről.
A hétszeres világbajnok azonban elrontotta a startot, a címvédő Max Verstappen – aki szombaton három ezredmásodperccel maradt le az első rajtkockáról – fordult elsőként a célegyenes végén, a Mercedes pilótája pedig további két pozíciót veszített, elé került a McLaren duója is Oscar Piastri és Lando Norris sorrendben. Hátrébb a mezőnyben többen is összeütköztek, a két Alpine számára pedig már az első körben véget ért a Magyar Nagydíj.
Az élmezőnyből Hamilton állt ki először kereket cserélni, erre gyorsan reagált a McLaren is, Norris pedig csapattársa elé került. Féltáv után a 9. helyről induló Sergio Pérez érte utol Hamiltont, a duó pedig nagyon közelített Piastrira. A 43. körben kiállt kereket cserélni az ausztrál és a mexikói is, majd két körrel később Norris is, így Hamilton feljött ideiglenesen a második helyre.
A 47. körben Pérez megelőzte Piastrit, Hamilton pedig az 50.-ben állt ki friss gumikért – s az ötödik helyre tért vissza –, majd kiállt az élen senkitől sem zavartatva haladó Verstappen is. Az 58. körben Hamilton előzte meg Piastrit, s üldözőbe vette Pérezt, de előzni már nem tudott.
„Végre jól sikerült a rajtom, ennek nagyon örülök. Szerencsére minden jól alakult, utána már csak a saját versenyemmel foglalkoztam. Egy körön szenvedtem, de most a versenyen jó volt az autó. Elképesztő munkát végez a csapat, ezt a lendület meg kell tartanunk” – jelentette ki Verstappen, akinek ez volt az idei kilencedik, és pályafutása 44. futamgyőzelme, a Red Bull pedig sorozatban a 12. győzelmét ünnepelhette, ezzel megdöntötte a McLaren 1988-ban felállított, 11 sikerből álló rekordját.
„Nagyon kemény futam volt, Checo közeledett a végén. Nem volt esélyem Verstappennel szemben. Újabb dobogó, ez nagyon fontos nekem és a McLarennek. Ha nem hibázik a Red Bull, akkor nincs esély a győzelemre, de ha megnézem, mennyit fejlődtünk az elmúlt hónapokban, nem lehetek elégedetlen. Bebizonyítottuk, hogy jók vagyunk” – örömködött a második Norris.
„Közel jártam a második helyhez is, amikor elkezdtem felzárkózni már késő volt, de ez egy jó eredmény. Segít, hogy újraépítsem az önbizalmam, szeretnék minden hétvégén dobogóra állni” – értékelt a harmadik Pérez, akinek már 110 pont a hátránya Verstappennel szemben.
Hamilton és Piastri mögött George Russell (Mercedes) lett a hatodik, majd a Ferrari és az Aston Martin duója következett Charles Leclerc, Carlos Sainz Jr., Fernando Alonso, Lance Stroll sorrendben.
A vb jövő hétvégén, Belgiumban folytatódik.
Ötéves szerződéshosszabbítást írtak alá
A 2032-es idényig biztosan a Forma-1-es versenynaptár egyik helyszíne marad a Hungaroring, miután ötéves szerződéshosszabbítást írtak alá a 38. Magyar Nagydíj szombati napján, Mogyoródon.
Schmidt Ádám, a Honvédelmi Minisztérium sportért felelős államtitkára a bejelentéskor elmondta, a versenysorozat jogtulajdonosa a hosszabbítás feltételéül szabta, hogy a 2026-os viadalig elvégezzék a Hungaroring teljes megújítását.
„Terveink szerint év végére megszületik a munkákra vonatkozó közbeszerzési eljárás eredménye, majd a kormány támogató döntése után 2024 elején lép hatályba a szerződés és elkezdődhetnek az előkészületi munkálatok” – szögezte le az államtitkár.
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója azt mondta, a tervek szerint a 2026-os Magyar Nagydíjra teljes egészében megújul a pálya – a főépülettel, a főlelátóval és a szurkolói zónával együtt –, így az új szerződéses periódusban világszínvonalú környezetben láthatják vendégül a csapatokat és a szurkolókat.
A sportvezető azt is közölte, a versenyhétvége négy napja alatt – beleszámítva ebbe a csütörtöki 5000 szurkoló részvételével rendezett bokszutca-látogató sétát – 303 ezren jártak a mogyoródi versenypályán, így minden szempontból csúcsot döntött a rendezvény, a 70 körös futamot pedig 102 ezren tekintették meg a helyszínen.
„Magyarország egyrészt azért fontos nekünk, mert az F1 jelenlegi, folyamatosan növekvő népszerűsége közben meg kell találnunk a megfelelő egyensúlyt a tradicionális helyszínek, valamint az úgynevezett új piacok között – jelentette ki Stefano Domenicali, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója. – Másrészt Európa ezen régiójában hatalmas potenciált látunk arra, hogy még inkább ráirányítsuk a figyelmet a sportágunkra. A magyar kormány is hisz ebben a projektben, és azért szán rá pénzt, például a pálya fejlesztéseire vonatkozóan, mert megérti a Forma-1 fontosságát. A tárgyalások során mindig az a legfontosabb, hogy mindenki a megoldási lehetőségeket keresse, mert ha így teszünk, akkor meg is találjuk ezeket” – tette hozzá az olasz sportvezető.
A vb pontverseny élmezőnye
Pilóták: 1. Verstappen 281, 2. Pérez 171, 3. Alonso 139.
Konstruktőrök: 1. Red Bull 452 pont, 2. Mercedes 223, 3. Aston Martin 184.