Mozgássérült fiukkal nem engedték őket a sor elejére a reptéren, nem hívták a segítő szolgálatot, és hosszas ügyintézés után végül lezárták előttük a repülőhöz vezető kaput – erről beszélt az RTL Híradónak egy anya, aki 9 fős családjával Ciprusra szeretett volna repülni pénteken a Ryanair járatával. Végül csak másnap jutottak el a szigetre, újabb repülőjegyek vásárlása után, ami miatt a nő elmondása szerint hatszázezer forintos kár érte őket.
A nő nem most repült először mozgássérült fiával. A csatornának elmondta: a földi asszisztenciának időben oda kell érni, hogy segítsenek nekik. Kiértek a reptérre, és látva a rengeteg sorban álló embert, előre mentek mozgássérült fiukkal, és kérték az igényelt reptéri segítőt. Itt érte őket az első meglepetés: „a hölgy nem azt mondta, hogy jó akkor maradjon itt, és akkor annak rendje módja szerint előre vesszük, hanem közölte, hogy nincs priority lehetősége, álljunk be a sor végére”.
Több, mint 40 perc után kerültek sorra, az ügyintéző pedig tanácstalanul nézett a kerekesszékes fiúra. Hívott segítséget, mert bevallása szerint nem csinált még ilyen feladatot.
Nagysokára sikerült mindenkinek becsekkolni, de már késő volt. Hiába rohantak keresztül a reptéren nagyszülőkkel, kerekesszékkel a kapuig.
– Közölték, hogy mi már nem szállunk fel, de nemcsak mi, hanem előttünk összesen harminc embert hagytak akkor ott a terminálon
– mondta. A lányát, aki időközben előre ment, hogy tudja jelezni, miért késlekednek a többiek, a kapunál lévő férfi leszállíttatta a gépről, és megfenyegette az édesanyát, hogy feljegyzést ír róla, mert kiabál, és agresszíven viselkedik. „Nem biztos, hogy a legszebb szavakat használtam, de nem kellett kihívni hozzám a rendészetet, nem volt tettlegesség, nem tettem semmiben és senkiben kárt” – közölte a történtekkel kapcsolatban.
Mégis ezzel indokolták, hogy nem kaphatnak ingyen új jegyeket egy másik Ryanair járatra. A Budapest Airport már bocsánatot kért a családtól, a Ryanair viszont az RTL Híradónak írt levelében időt kért az ügy kivizsgálására.