Budapest Főváros Kormányhivatala 2020 áprilisában szabott ki 200 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságot a Ryanair DAC légitársasággal szemben, amiért a 2020. február 18-i Budapest-Gran Canaria járat késése során nem tett eleget a tájékoztatási kötelezettségének, ezzel tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg.
A bíróság másodfokon is visszautasította a légitársaság döntéssel szemben benyújtott keresetét, így meg kell fizetnie a kiszabott bírságot.
Arról április elején írtunk, hogy a Fővárosi Törvényszék után a Fővárosi Ítélőtábla is elutasította a Ryanair azonnali jogvédelem iránti kérelmét, így a fogyasztók megtévesztése miatt kiszabott 300 millió forintos bírságot a légitársaságnak be kell fizetnie. A társaság ellen 2022. június 10-én Budapest Főváros Kormányhivatala fogyasztóvédelmi hatósági eljárást indított az extraprofit különadó utasokra történő áthárítása miatt.
Az ítélőtábla is elkaszálta a Ryanair kérelmét, be kell fizetnie a 300 millió forintos bírságot Ryanair: Törölje el a kormány az ostoba különadótNem foglalkozik a Ryanair panaszával az Alkotmánybíróság