Péntek reggelre leállt a vasúti közlekedés Németországban. Egy nappal azután, hogy több repülőtéren is sztrájkoltak, a vasútnál is többórás munkabeszüntetést tartottak. Beszámolók szerint már hajnali 3 órától számos dolgozó csatlakozott a Vasúti és Közlekedési Szakszervezet (EVG) által meghirdetett akcióhoz. A Deutsche Bahn délután egy óráig nem indította el járatait. Bár elvileg 11 óráig tartott a sztrájk, hatásai egészen az esti órákig érzékelhetőek voltak, különösen a távolsági vonatközlekedésben.
Négy héten belül ez volt a második országos figyelmeztető sztrájk a vasútnál. Az EVG növelni akarja a nyomást a munkaadókra, hogy "végre tárgyalásra alkalmas ajánlattal álljanak elő ". "Világos jelzést küldünk, hogy nem az utasokat, hanem a vállalatokat akarjuk sújtani azzal, hogy a kora reggeli órákban ideiglenes figyelmeztető sztrájkot hirdetünk" - mondta Cosima Ingenschay, az EVG elnökhelyettese. Az érdekvédelmi szervezet, amely mintegy 50 vasúti és autóbusz-társaság 230 ezer munkatársát képviseli, tizenkét százalékkal több fizetést, vagyis legalább havi 650 euróval magasabb bért követel. Az állami tulajdonú Deutsche Bahn ajánlata egyelőre ettől távol esik: a vasúttársaság öt százalékkal több bért és 2500 euróig terjedő egyszeri kifizetést ajánlott a dolgozóknak.
Március végén már mintegy 350 ezer közlekedési dolgozó szüneteltette a munkát az EVG és a ver.di szakszervezet felhívására. Az akkori figyelmeztető sztrájk a péntekinél hosszabb ideig, 24 órán át tartott.
A ver.di a légiközlekedésben hívott fel munkabeszüntetésre, szintén magasabb béreket követelve: a sztrájkhoz csütörtökön a hamburgi, a kölni/bonni és a düsseldorfi repülőtéren, pénteken pedig a stuttgartin és a karlsruhei/baden-badenin csatlakoztak. Az EVG szerint véletlen egybeesés, hogy a két érdekvédelmi szervezet akciója egy napra esik. Már a csütörtöki sztrájk is kellemetlenül érintette a németeket: a hamburgi repülőtérről például mintegy 38 ezren nem tudtak elindulni kívánt úticéljukra.
A Deutsche Bahn élesen bírálta az újabb sztrájkot. "Az EVG teljesen elvesztette az arányérzékét, és csak a lázadásra összpontosít" - mondta Martin Seiler, a vállalat igazgatótanácsi tagja. A péntek közlekedés szempontjából a legforgalmasabb nap Németországban is.