Minden gazdasági mutató szerint rekordnyereséget ért el tavaly a Ferrari a csütörtöki éves beszámolója alapján. A cég vezérigazgatója az eredmény további javulását várja az idén.
A Ferrari NV sportkocsigyártó vállalat tavaly 13 221 autót értékesített, 18,5 százalékkal többet az előző évinél. Értékesítési árbevétele 19,3 százalékkal 5,09 milliárd euróra emelkedett, adó, kamat és értékcsökkenés előtti üzemi eredménye (EBITDA) 15,8 százalékkal nőtt, 1,773 milliárd euróra, 34,8 százalékos üzemi eredmény szintű bevételarányos jövedelmezőség mellett. Nettó nyeresége 939 millió euró lett, 12,7 százalékkal magasabb a 2021-es 833 milliónál. Egy részvényre vetítve 5,09 euró lett a nyereség 4,50 euró után.
A Ferrari termékportfóliója tavaly kilenc belsőégésű motoros modellt és három hibrid modellt tartalmazott, amelyek között 78-22 százalékos arányban oszlott meg az értékesítési volumen.
A forgalomnövekedésihez minden földrajzi piaci szegmens hozzájárult. Az EMEA-térségben 8,5 százalékkal, az amerikai kontinens 21,8 százalékkal, a kontinentális Kína, Hongkong és Tajvan együtt 72,6 százalékkal, az ázsiai és csendes-óceáni térség többi részén pedig 17,1 százalékkal nőtt az értékesítés.
A Ferrari 2023-ra eredménye javulására számít: az értékesítési árbevétel akár 5,7 milliárd euróra is emelkedhet, a bevételarányos jövedelmezőség elérheti a 38 százalékot, az egy részvényre jutó nyereség 6,00-6,20 euró lehet.
– Az elmúlt évet várakozásainkat felülmúló eredménnyel zártuk – kommentálta az éves jelentést Benedetto Vigna, a Ferrari vezérigazgatója. – Minden gazdálkodási mutatószámban új rekordokat állítottunk fel, például 939 millió eurós nettó nyereséggel – tette hozzá, megjegyezve, hogy mindez „a bonyolult makrogazdasági környezet” ellenére is megalapozza az eredmény további javulását 2023-ban.
A vezérigazgató az éves beszámolóról tartott sajtótájékoztatón jelezte, hogy a Ferrari 2025-re piacra viszi első teljesen elektromos modelljét.