Bekövetkezett az, amit már egy ideje sejteni lehetett, a Haas csütörtökön az idényzáró Abu-Dzabi Nagydíj helyszínén bejelentette, 2023-ra nem hosszabbított szerződést Mick Schumacherrel, helyét pedig Nico Hülkenberg veszi át.
Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke döntését úgy indokolta, Mick Schumacherrel a tapasztalatlanság volt az elsődleges probléma. Hozzátette, a 23 éves német pilóta az amerikai istállónál eltöltött két éve alatt sokat fejlődött, ezért is vártak ilyen sokáig a döntés meghozatalával.
„Mick sosem volt más csapatnál, csak nálunk. Nico korábban három vagy négy istállónál is megfordult, úgyhogy megvan ez a rutinja. Idő kell ahhoz, hogy megszerezzük ezt a tapasztalatot, most viszont nincs időnk, tovább akarunk lépni” – magyarázta Steiner, miért esett a választásuk a 35 éves német pilótára.
Az 57 éves csapatvezető a szezon közben utalást tett arra, hogy Magnussen társaként nem gondolkodnak fiatal pilótában, mivel tavaly a Scuhmacher-Nyikita Mazepin kettős nem teljesített jól.
„Ahhoz, hogy csapatként fejlődjünk, Nico Hülkenberg a legjobb opció számunkra, ezért szerződtettük őt” – tekintett előre a csapatvezető.
Hülkenberg tapasztalata vitathatatlan, 2015-ben nyert Le Mans-i 24 órás viadalt a Porschéval, a Forma-1-ben 181 egy futamon indult. Ugyanakkor ötödiknél jobb helyen sosem végzett, kritikusai pedig mindezt sokszor a szemére vetik. A Haas nem közölte a szerződése hosszát, ám annyit elárult, több évre tervez a rutinos némettel.
Hülkenberg korábban a Renault-nál, a Williamsnél, a Saubernél és a Force Indiánál szerepelt az Forma-1-ben. 2020-ban a Racing Point, 2021-ben az Aston Martin tartalékpilótája volt, a mostani idény elején pedig, az első két futamon a covidos Sebastian Vettelt helyettesítette az Aston Martinnál.
A 2023-ra ülés nélkül maradó Mick Schumacher miután megtudta a döntést, úgy fogalmazott, megérdemelné, hogy jövőre is Forma-1-ben versenyezzen, és többek között ezért is különösen motiválja, hogy vissza tudjon térni a sorozatba.
„Időnként voltak döccenők, de összességében nagyon sokat fejlődtem, rengeteget tanultam. Ez a fejezet ezzel még nincs lezárva az életemben. A nehézségek csak megerősítik az embert. Ég bennem a tűz a Forma-1 irányában, keményen fogok harcolni azért, hogy visszatérhessek” – tekintett előre Schumacher, aki tavaly mutatkozott be a király kategóriában, melyben az első évét még pont nélkül zárta. Idén a vasárnapi szezonzáró előtt a 16. helyen áll összetettben 12 ponttal.
Az idényzáró fő kérdése, hogy az egyaránt 290 ponttal rendelkező Sergio Pérez (Red Bull) vagy Charles Leclerc (Ferrari) végez a pontverseny második helyén Max Versappen mögött. Mindkét pilóta várhatná kedvezőbb helyzetből az utolsó futamot, ugyanis Carlos Sainz Jr. harmadik, Verstappen pedig hatodik helyét nem adta át csapattársának Brazíliában.
A különbség annyi, hogy a Ferrari arra kérte pilótáit, tartsák a pozíciójukat, ezzel szemben a Red Bull többször is utasította Verstappent, aki azonban ellenállt. Döntése hátterében állítólag az áll, hogy Pérez a monacói időmérőn szándékosan törte össze autóját, hogy a hollandot maga mögött tarthassa a rajtrácson.
A leintés után sem Verstappen, sem pedig a csapat nem adott választ a történtekre, ám leszögezték, amennyiben lehetőség adódik az idényzárón, akkor a kétszeres világbajnok segíteni fogja mexikói csapattársát, hogy a vb-pontverseny második helyén zárhasson.
Lewis Hamilton számára is fontos lesz az idényzáró, ugyanis a hétszeres világbajnok F1-es pályafutása során ez idáig minden évben tudott futamot nyerni. A Mercedes Brazíliában kettős győzelmet ünnepelhetett, a futamot ugyanakkor a másik brit, George Russell nyerte. Hiába Hamilton rekordja a tét, Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke leszögezte, a csapat nem fogja előnyben részesíteni emiatt a 37 éves pilótát.
A Mercedesnek ugyan még van esélye arra, hogy pontszámban utolérje a második Ferrarit, alighanem sokkal nagyobb lesz a fókusz azon, hogy Schumacherhez hasonlóan a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel és a nyolcszoros futamgyőztes Daniel Ricciardo is búcsúzik az F1-től.
Péntek:
Első szabadedzés: 11:00-12:00
Második szabadedzés: 14:00-15:00
Szombat:
Harmadik szabadedzés: 11:30-12:30
Időmérő: 15:00-16:00
Vasárnap:
Futam: 14:00-tól
Péntek:
Első szabadedzés: 11:00-12:00
Második szabadedzés: 14:00-15:00
Szombat:
Harmadik szabadedzés: 11:30-12:30
Időmérő: 15:00-16:00
Vasárnap:
Futam: 14:00-tól