A belgiumi Red Bull-parádé után a Holland Nagydíjon nagyobb izgalmakra volt kilátás, ugyanis a szombati időmérőn a hazai pályán versenyző Max Verstappen mindössze 21 ezredmásodperccel volt gyorsabb Charles Leclerc-nél, míg a másik Ferrarit vezető Carlos Sainz Jr. lemaradása is kevesebb mint egy tized volt. Ezúttal a Mercedesek hátránya is jóval kisebb volt, Lewis Hamilton a negyedik, George Russell a hatodik helyről indulhatott, közéjük Sergio Pérez ékelődött be a másik Red Bullal.
Az élmezőnyből a két Red Bull és a két Ferrari lágy abroncsokon rajtolt, a Mercedesek viszont a közepeseket választották. Russell ennek köszönhetően veszített egy pozíciót Lando Norrisszal szemben, de gyorsan vissza tudta előzni a McLarent. A verseny első szakaszában Leclerc próbálta tartani a tempót Verstappennel, Sainz viszont egyre jobban lemaradt, neki már inkább az őt üldöző Hamiltonra kellett figyelnie.
A lágyakon rajtolók a 12. körben kezdték meg a kerékcserék sorát, az élmezőnyből Sainz és Pérez állt ki egyszerre a 15. körben. A Ferrari hatalmasat hibázott, Sainz bal hátsóját nem készítették ki, a spanyol így több mint 10 másodpercet vesztegelt feleslegesen. Leclerc elkezdett lassulni, így két körrel később ő is kiállt. Egy körrel később Verstappent is kirendelte a Red Bull, a holland pedig a harmadik helyre tért vissza a két Mercedes mögé.
A 28. körben Verstappen megelőzte Russellt, s megkezdte a közeledést Hamiltonra, aki azonban a 30. körben kiállt kereket cserélni, a hétszeres világbajnok kemény abroncsokat kapott. Két körrel később Russell is kiállt, ő is keményekre váltott. Ekkor Verstappen, Leclerc, Pérez, Hamilton és Russell volt a sorrend.
A 37. körben Hamilton előzte meg Pérezt, majd két körrel később Russell is így tett. Újabb két körrel később ki is hívták Pérezt, a mexikói szintén kemény abroncsra váltott. A folytatásban mindkét Ferrari kiállt kereket cserélni, majd a 48. körben Cunoda Juki állt félre az autójával. A mentés idejére virtuális biztonsági autós szakasz lépett életbe, ennek következtében pedig Verstappen, Hamilton és Russell is kiállt – előbbi keményet, utóbbiak közepeseket kaptak.
Az 55. körben Valtteri Bottas autója hibásodott meg, a finn a célegyenes végén parkolta le az Alfa Romeót, emiatt pedig pályára küldték a biztonsági autót. Verstappen egyből kiállt kereket cserélni, míg úgy tűnt, hogy a két Mercedes kint marad. Egy körrel később viszont Russell és a többiek is váltottak.
A verseny a 61. körben indult újra, a közepesen maradó Hamilton mögött Verstappen, Russell és Leclerc jött lágyakon. A holland azonnal megelőzte Hamiltont, aki két körönként sorra veszítette a pozíciókat, előbb Russell, majd Leclerc előzte meg.
„Nem volt egy sima verseny, végig keményen kellett nyomnom és jó döntéseket kellett hozni. Fontos volt az újraindítás, jól időzítettem, nagyon örülök, hogy újra nyertem”
– nyilatkozta Verstappen, akinek ez volt az idei 10. és pályafutása 30. futamgyőzelme.
„Nagyon jó volt az autó, ez önbizalmat ad a jövőre nézve. A Mercedes lassan, de közeledik az élen állókhoz” – summázott a második Russell.
„Mindent kielemzünk majd, most ez volt benne. Lewis eléggé szenvedett a használt abroncsokon, így meg tudtam előzni. Óriási a lemaradásom, próbáljuk azért kihozni a szezon végéből a maximumot”
– fogalmazott a harmadik Leclerc.
Hamilton mögött Sainzot intették le ötödikként, de a spanyol kapott még egy öt másodperces büntetést, ami miatt a nyolcadik helyre esett vissza. Így Pérez lett az ötödik, Alonso a hatodik, Norris a hetedik, Ocon a kilencedik, míg Stroll a tizedik.
A világbajnoki versengés egy hét múlva Olaszországban, Monzában folytatódik.
A vb-pontverseny élmezőnye
Pilóták: 1. Verstappen 360 pont, 2. Leclerc és Pérez 201-201.
Konstruktőrök: 1. Red Bull 511 pont, 2. Ferrari 376, 3. Mercedes 346.