Az ukrán menekültekkel kapcsolatos dezinformáció leküzdésére kampányt indít a Google leányvállalata, a Jigsaw Lengyelországban, Csehországban és Szlovákiában, két brit egyetem (Cambridge és Bristol) pszichológusainak kutatásait felhasználva - számolt be a Reuters.
A szakemberek másfél perces videók segítségével igyekeznek felkészíteni az embereket a közösségi média káros tartalmaival szemben. Ezek egyebek között a YouTube-on, a Twitteren, a Facebookon és a TikTokon is meg fognak jelenni, célkitűzésük, hogy segítsenek az embereknek azonosítani az érzelmi manipulációt és a bűnbakképzést, például a hírek főcímében. Jon Roozenbeek, a kampány mögött álló kutatás egyik szerzője szerint az elgondolás lényege, hogy ha egyszerűen elmondanák az embereknek, hogy mi igaz és mi hamis, az inkább vitákat generálna, ezért eredményesebb, ha azt igyekeznek megmutatni, melyek azok a konkrét technikák, amelyeket a dezinformációk terjesztésére szoktak használni.
A kampány várhatóan egy hónapig fog tartani. A Magyar Hang megkereste a Google-t azzal, hogy Magyarország miért maradt ki ebből a kezdeményezésből, de választ cikkünk megjelenéséig nem kapott.