benzinár;taxisok;tarifaemelés;tagdíjemelés;

- Nem sokáig örülhettek: hiába a tarifaemelés, a taxitársaságok is tagdíjaik emelését tervezik

A szakmai szervezet a drágulások miatt nem számít a forgalom jelentős visszaesésére, de mindent felülírhat, ha megszűnik a benzinárstop. 

A pandémiára és a magas inflációra hivatkozva kényszerítették ki nemrég a taxisok Budapesten a drasztikus tarifaemeléseket, a május 9-től érvényes hatósági árak – az alapdíj 700-ról 1000 forintra, a kilométerdíj 300-ról 400-ra, a percdíj pedig 75 forintról 100 forintra emelkedett – hatására ezekben a hetekben pedig a taxitársaságok emelik sofőrjeik számára a belső tagdíjakat – írja a 24.hu.

A portál meg nem erősített értesülései szerint a Főtaxi csaknem havi 40 ezer forinttal emelte meg a tagdíjat, vagyis azt az összeget, amiért a sofőr az adott társaságnál dolgozhat, s úgy tudják, a többi fuvarozó társaság is erre készül. A cégek az emeléseket „az utaskiszolgálás hatékonyságával” indokolhatják.

Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke érthetőnek nevezte az eltérő mértékű esetleges tagdíjemeléseket, amelyek szerinte akár versenyt is eredményezhetnek a piacon. A szakmai szervezet egyébként a drágulások ellenér nem számít jelentős visszaesésre, s arra számít, hogy a kezdeti tíz százalékos forgalomcsökkenés 1-2 hónap múlva helyreáll.

A benzinárstop esetleges megszüntetése után újra tárgyalnának a helyzetről, azonban a korábbi taxisdemonstrációk után a tagdíjemelések is belső feszültségekhez vezethetnek.

A miniszter szerint 55-60 százalékos üzemanyagár-drágulást eredményezne, ha Magyarország nem Oroszországtól vásárolná a kőolajat.