Az idény negyedik versenyhétvégéjével folytatódik a küzdelem, a mezőny az arab országok és Ausztrália után egy rövid időre Európa felé vette az irányt, s ezen a hétvégén Olaszországban bőgnek fel a motorok.
Imoláról legtöbbeknek Ayrton Senna és Roland Ratzenberger 1994-es halála jut eszébe, futamokat pedig 1980 és 2006 között rendeztek az Enzo és Dino Ferrari nevét viselő aszfaltcsíkon. Az első verseny Olasz Nagydíjként került be a naptárba, azt követően pedig a San Marinó-i Nagydíj nevet viselte. Imola 2020-ban a koronavírus-járvány okozta fennforgásnak köszönhetően került vissza a naptárba, immáron Emilia Romagna Nagydíjként, amelyet 2025-ig biztosan meg is rendeznek. Az aszfaltcsík egyébiránt mindössze 80 kilométerre található Maranellótól, a Ferrari székhelyétől – így a csapat mondhatni, „hazai pályán” versenyez.
Ezért sem meglepő, hogy a Ferrari az imolai versenyhétvége előtt jelentette be, hogy további két évvel meghosszabbította Carlos Sainz Jr. szerződését, így a spanyol pilóta is 2024-ig marad az istálló alkalmazásában – csakúgy, mint a vb-pontversenyt vezető Charles Leclerc. A korábbi hírek arról szóltak, hogy a Ferrari csak egy évre hosszabbítana a szezont csapattársánál jóval gyengébben kezdő spanyollal, mert idővel szeretné Mick Schumachert előléptetni, ám úgy fest, a hétszeres világbajnok fiával egyelőre nem számolnak Maranellóban.
Leclerc tekintélyes, 38 pontos előnnyel vezeti a vb-összetetettet, ráadásul nem is Sainz vagy a címvédő Max Verstappen (Red Bull), hanem a korábbi évekhez képest gyengécske Mercedest vezető George Russell előtt. A címvédő Mercedes továbbra sem tudta orvosolni az autója pattogását, drasztikus javulásra nem is számít rövid távon, már csak azért sem, mert Imolában az idény első sprintfutamával tarkított versenyhétvégéjét rendezik. Mindez azt jelenti, hogy a pénteki egyetlen 60 perces tréning után már az időmérőt rendezik.
Ahogyan eddig idén minden alkalommal, úgy várhatóan Imolában is a Ferrari és a Red Bull küzdhet majd a futamgyőzelemért. Amennyiben Leclerc győz, akkor Michael Schumacher után ő lesz a második pilóta, akit mindkét tradicionális olaszországi helyszínen, vagyis Monzában és Imolában is elsőként intenek le a Ferrari színeiben. Tavaly nem az időmérő leggyorsabbjának, hanem a sprintfutam győztesének neve mellé kerül a pole pozíció, idén ez már másképp lesz és a sprintversenyt az első helyről megkezdő pilótáé lesz ez a dicsőség. Ami még ennél is fontosabb, már nem csak az első hármat díjazzák ponttal, hanem a legjobb nyolcat, az első nyolc pontot kap, míg a mögötte beérkezők egy-eggyel kevesebbet.
Az imolai egyébiránt egy történelmi, régi vágású, szűk pálya, ahol meglehetősen nehéz előzni, különösen a mostani, több mint két méter szélességű autókkal. A kerékvetők is problémát okozhatnak majd, hiszen az idei konstrukciók úgy teljesítenek jól, ha minél alacsonyabban van az autók hasmagassága. Egy elvétett féktáv pedig komoly sérüléseket okozhat majd a padlólemezben. Az előzések elősegítésében pedig egy DRS-zóna áll majd a pilóták rendelkezésére.
A hírek szerint szeszélyes lesz a hétvége az időjárás szempontjából, pénteken és vasárnap szinte biztosan esni fog az eső, ám elképzelhető, hogy eláll addigra, mire a pilótáknak autóba kell ülniük.
A hétvége programja
Péntek:
Első szabadedzés: 13.30-14.30
Időmérőedzés: 17.00-18.00
Szombat:
Második szabadedzés: 12.30-13.30
Sprintfutam: 16.30
Vasárnap:
Főfutam: 15.00
Az eseményeket az M4 Sport élőben közvetíti.
Hamilton is beszállna a Chelsea megvásárlásába
Lewis Hamilton, a Mercedes hétszeres világbajnoka, valamint a teniszlegenda, Serena Williams is csatlakozott a Martin Broughton által vezetett csoporthoz, amely az angol labdarúgó-bajnokságban szereplő és Bajnokok Ligája-címvédő Chelsea megvásárlására tett ajánlatot. A hírek szerint mindkét sportoló 10 millió fonttal szállna be az üzletbe, amely már csak azért is meglepő, mert Hamilton köztudottan az Arsenalnak szurkol, amely éppen a Chelsea nagy városi riválisa. A londoni klub megvásárlására egyébiránt még négy üzleti csoport maradt versenyben.