„A szakmának nagyon komoly önvizsgálatra van szüksége, remélem, hogy ez hamarosan bekövetkezik” - így kommentálta Hann Endre, a Medián ügyvezető igazgatója az RTL Klub Híradójának azt, hogy a közvélemény-kutatók előzetes mérései jellemzően köszönőviszonyban sem voltak a vasárnapi választás valós eredményével.
Závecz Tibor az RTL Híradónak úgy magyarázta a történteket, hogy szerinte senki nem számított erre az eredményre, sem a szakma, sem a politológusok, de még maga a Fidesz sem. Úgy vélte, a kulcs a háborúval kapcsolatos kormányzati kommunikáció lehet („maradjunk ki ebből”), amelyre jobban rezonáltak a választók, mint az ellenzék „Putyin vagy Európa” szlogenjére. Závecz szerint a kutatók jelentős félreméréseit az okozhatta, hogy a kutatók nem látták előre a háborús kommunikáció bizonytalan szavazókra gyakorolt hatását.