Forma-1;Szaúd-Arábia;

- Visszafoghatta magát a Ferrari az idénynyitón

A Red Bullnál úgy gondolják, megtalálták a bahreini probléma okát, a Mercedes viszont azzal számol, még két-három futam kell majd a pattogás megszüntetéséhez.

Rögtön egy dupla hétvégével indul meg a 2022-es Forma-1-es idény, a mezőny a bahreini szezonnyitó után ezúttal Szaúd-Arábiába látogatott. Dzsiddába kevesebb mint négy hónap múltával tértek vissza a csapatok, ugyanis tavaly itt rendezték az utolsó előtti futamot.

A 6,175 km hosszú és 27 kanyarból álló aszfaltcsík 2021-ben került be a versenynaptárba, arra viszont ezúttal igencsak csekély esély mutatkozik, hogy a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton ismét nyerni tudjon. A dzsiddai utcai pályán a táv 80 százalékát padlógázon teszik meg a pilóták, akik Monza után a második legnagyobb átlagsebességgel repesztenek. A Mercedest jelentősebben sújtó pattogás nagy sebességnél jelentkezik, így a címvédő alakulat nem sok jóra számíthat.

„A pattogás miatt nem áll rendelkezésünkre elég leszorítóerő, és ezért nem tudunk közel kerülni a többiekhez” – magyarázta Hamilton, aki elmondhatja magáról, hogy karrierje eddigi összes F1-es szezonjában felállhatott legalább egyszer a pódiumra. Ez szám szerint zsinórban 16 idényt jelent, ezzel pedig immár egyedüli rekorder a vonatkozó statisztikában: eddig Michael Schumacherrel közösen tartotta a csúcsot.

James Allison, a Mercedes műszaki vezérigazgatója elmondta, az elkövetkező hetekben óriási nyomás lesz rajtuk, hogy úgy oldják meg ezt a pattogás okozta problémát, hogy azzal nem vetik vissza az autóban rejlő teljesítményt sem. „Reményeink szerint az előttünk álló két-három verseny után képesek leszünk megszüntetni a pattogást, amivel az autónk ismét ott lehet az élmezőnyben, hogy a bajnoki címért harcolhasson” – tekintett előre a brit mérnök.

Allison szót ejtett arról a kritikáról is, mely szerint a Mercedes alacsony végsebessége a gyengébbre sikerült motornak lenne köszönhető. Szerinte erről nincs szó, sokkal inkább arról, hogy kompromisszumokat kellett kötniük a pattogás csillapítása érdekében.

Így alighanem a szezon második versenyén is a Ferrari és a Red Bull között dőlhet el a futamgyőzelem, az energiaitalosok számára pedig jó hír, rájöttek, mi okozta mindkét autójuk kiesését Bahreinben.

„Egy vákuum keletkezett a benzinbefecskendező rendszerben, ami ahhoz vezetett, hogy a motor nem kapott több üzemanyagot” – árulta el Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója, aki úgy véli, ezen a hétvégén már nem lesz hasonló problémájuk.

A Bahreinben kettős győzelmet arató Ferrari fölénye viszont a jövőben akár nagyobb is lehet, ha hinni lehet a Corriere dello Sport állításának. Az olasz lap szerint a Ferrari óvatosságból nem tekerte fel teljesen motorjait a szezonnyitón, s óvatosságból még ezen a hétvégén sem teljes kapacitással használja majd azokat.

Eközben a koronavírus-fertőzése miatt az idénynyitót kihagyó Sebastian Vettel a csütörtök délelőtti híradások szerint továbbra sem adott negatív tesztet, a négyszeres világbajnok így továbbra is a svájci otthonában várja a karanténkötelezettség feloldását. A németet a múlt héten helyettesítő Nico Hülkenberg az Aston Martinnal tartott Dzsiddába, a csapat pedig péntekig vár arra, végül ki ül az autóba.

Miután a világban több helyen már feloldották az elmúlt két évre jellemző járványügyi korlátozásokat, felmerült, a pilótákra kellene bízni, hogy betegen vállalják-e a versenyzést. Több csapatfőnök is nyitott az enyhítésre, Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatója viszont elmondta, a kezüket a helyi szabályozások is megkötik, ilyen szempontból pedig meglehetősen nagy különbségek lehetnek a helyszínek között.

A hétvége programja

Péntek

Első szabadedzés: 15.00-16.00

Második szabadedzés: 18.00-19.00

Szombat

Harmadik szabadedzés: 15.00-16.00

Időmérő: 18.00-19.00

Vasárnap

Futam: 19.00-tól

Az eseményeket az M4 Sport élőben közvetíti.

A PSG történetének legdrágább futballistája a Real Madrid elleni BL-vereség után kvázi felhagyott a profi futballal. Inkább piál.