;

kormánymédia;politikai hirdetések;kesma;választás 2022;

Még nem tették ki a KESMA tábláját

- Megoldották, hogy ne kelljen az ellenzéki hirdetéseket befogadnia a kormánysajtónak

Jól jött az Orbán-kormány propagandájának, hogy egy időben tartják a „gyermekvédelmi” népszavazást a parlamenti választással. 

Noha a KESMA már korábban eldöntötte, nem fogad be hirdetéseket a választások előtt, egy kiskaput még is csak találtak - derül ki a hvg.hu cikkéből.

A társadalmi célú hirdetéseken kívül - amelyek ugyan egybemosódtak a Fidesz-kampánnyal még szlogen szinten is, ám attól jogilag függetlenek, így megjelennek „fizetett politikai hirdetés” fejléc alatti reklámként. 

Egészen pontosan egyetlen olyan hirdetésről van szó. Amiben a kabinet a „nem” szavazat leadására buzdít. Mindezt a kormánymédia úgy tudta megtenni, hogy a két kampány bár egyszerre van – elvégre a voksolást is egy időben tartják –, azokra külön kell jelentkezni és leadni árlistát az Állami Számvevőszéknek.

Az ÁSZ holnapján is külön fel van sorolva, milyen áron és hol lehet parlamenti választás és a népszavazási kampányhirdetéseket  online és print megjeleníteni. A Mediaworksöt pedig csak az egyetlen rovatban, a népszavazásnál lehet megtalálni, a parlamenti választásra a cég nem adott le árlistát.

A hvg.hu kommentárja szerint vélhetően abból indulhattak ki, hogy az ellenzék, bár többnyire azoknak a civil jogvédőknek az álláspontját osztja, akik érvénytelen szavazásra buzdítanak, nemigen áll be a referendum kampányába, így nem kockáztatnak nagyot azzal, hogy ezt a lehetőséget nyitva hagyják. 

És ez csak egy tétel a sok közül. Luxusszállodára és egy FC Barcelona-meccsre is futotta többek közt az adófizetői pénzekből.