Több mint 4 milliárd forintot tapsoltak el politikai hirdetésre a Facebookon, és keményen belehúzott a kormány - írja a 444. A lap felidézi, hogy míg korábban a Facebook Magyarországon inkább ellenzéki kampányeszköznek számított, mára a helyzet igencsak megváltozott, az e heti top 10-ben például csak a bő 10 és fél milliót költő Márki-Zay Péter nem kormánypárti. Ezen a héten legtöbbet - majdnem 15 millió forintot - annak a Rákay Philipnek az oldalára költötték, akit a Pécsi Törvényszék elsőfokú ítélete szerint jogszerűen lehet „kormányjobbágynak” nevezni.
A lap összesítése szerint 2019 áprilisa óta - ekkortól lehet lekérdezni a Facebookon, hogy ki mennyi politikai hirdetést adott fel - a magyar közélet szereplői összesen több mint 4 milliárd forintot költöttek el politikai hirdetésre, ebből csaknem 2,5 milliárd köthető a kormányoldalhoz, s valamivel kevesebb mint másfél milliárd az ellenzéki összefogáshoz. A 444 három másik csoportot is alkotott, eszerint szűk 58 millió forintnyi költés köthető a kormánytól független civil szervezetekhez (NGO-khoz), 53 millió forint összefogáson kívüli ellenzékiekhez és nagyjából 3,4 millió forint kormányközeli, ám nem pártpolitizáló civilekhez.
A 30 legnagyobb költekező rangsorában is masszív Fidesz-fölény mutatkozik: 2019 áprilisa óta a 3 messze meglépő "dobogósként" első a kormánypárti influenszereket tömörítő Megafon 626 és fél millió forintnyi költekezéssel, második a Fidesz 591 millióval, és harmadik a Magyarország Kormánya oldal csaknem 513 millió forinttal. Őket az ellenzéki ezalényeg.hu portál követi 281 millió forinttal, utána pedig a Demokratikus Koalíció következik csaknem 169 és fél millió forinttal.
Az összesítést a múlt heti költésekkel összehasonlítva látható, hogy a kormány igencsak magas tempóra kapcsolt: a kormányoldalhoz az összes facebookos pénzszórás több mint háromnegyede köthető. Ez majdnem 107 millió forint, ezzel szemben az ellenzéki összefogás bő 25 millió forintnyi költekezést könyvelhet el.