- írja a BBC.
A brit közszolgálati média beszámolója azt írja, Antonio Staglianò püspök egy múlt heti rendezvényen arról is beszélt a kicsiknek, hogy a Mikulás piros jelmezét a Coca-Cola választotta. Némiképp érthető, de a kijelentések alaposan feldühítették a szülőket. Éppen ezért az egyházmegye illetékese is akcióba lendült. Alessandro Paolino tiszteletes kijelentette, hogy a püspök a karácsony valódi jelentését próbálta hangsúlyozni. Mondatainak célja pedig az volt, hogy elválassza a Mikulás figurájától Szent Miklós történetét. „A püspök nevében sajnálatomat fejezem, amiért azok csalódást okoztak a kicsiknek. Egyúttal szeretném pontosítani, hogy teljesen más szándékai voltak Monsignore Stagliano szándékai” - fogalmazott. Hozzátette, a püspök csupán azt szerette volna ha a gyerekek elgondolkodnak a karácsony értelméről, mivel ez a dátum mára leginkább a fogyasztásról vált ismertté. Később egy olasz lapnak adott interjúban arról beszélt, hogy a püspök nem azt mondta, hogy a Mikulás nem létezik, hanem hogy „meg kell különböztetni a valóságostól azt, ami nem az”.