Tizenhetedik alkalommal nyitja meg kapuit december 1-jén a Mikulásgyár, Európa legnagyobb karitatív fesztiválja, ahogyan Zsolnai Endre, a főszervező nevezi a rendezvényt. A gyűjtés fő helyszíne idén ismét a Városligetben lesz, a Dózsa György úti Múzeum Mélygarázs felszínén, a Promenádon, amely gyönyörű környezetet biztosít a rendezvénynek, a Liget Budapest munkatársainak rugalmassága nagyban segíti a szervezést. Itt december 1. és 21. között kézműves gyermekfoglalkoztatóval, olvasósarokkal, Mesepostával, sok gyermekelőadással, több mint 90 könnyűzenei koncerttel, 4 közéleti beszélgetéssel - az egészségügyről, az oktatásról, a tömegsportról és a fenntartható fejlődésről -, valamint ünnepi hangulattal várják az adományozókat.
A csomagokat a Pólus Centerben is gyűjtik. Az itt található parkoló is alkalmas a nagyobb adományok átvételére, ez a gyűjtőpont alternatíva, hiszen a belvárostól távolabbiaknak lehet megfelelő – mondta Zsolnai Endre. Aki nem tud eljönni erre a két helyszínre, annak sem kell aggódnia. Az ország legtöbb postája is átveszi az adományokat. A dobozokra elég csak ráírni nagybetűkkel, hogy „Mikulásgyár”.
A rászorulóknak elsősorban tartós élelmiszerre, tisztító- és tisztálkodási szerekre van szükségük, és csak ezek után a jó minőségű, ruhára, játékra, könyvre.
Idén Németországban is több gyűjtőpontja nyílik a Mikulásgyárnak. Ennek megszervezésében a Rádió Helló, az első németországi magyar nyelvű online rádió lesz a karitatív akció segítségére, nyilatkozta a rádió főszerkesztője, Kovács Gyöngyi. A főbb városok, ahol gyűjtenek: München, Stuttgart, Rosenheim, Nürnberg, Frankfurt, Bréma, Dortmund, Düsseldorf, Passau és néhány kisebb, magyarok lakta település.
A szervezők mellett mintegy 1900 önkéntes segíti az alapítvány munkáját, több cég csapatépítő eseményként vállal szerepet a gyűjtésben, szortírozásban. ,,Nagyon bíztunk az építőipari óriásokban, a pénzügyi befektetőkben, a hazai és nemzetközi bankokban, a biztosítókban, az IT- és infokommunikációs szektorban, az e-kereskedőkben, a vizesekben, a csokisokban, az édességesekben, a tejipari és húsipari cégekben, a konzervesekben, a brutális árbevételű és profitú FMCG-kben, de hiába. Ez a cinikus közöny az elmúlt 16 év legmegdöbbentőbb tapasztalata. A nehéz helyzet ellenére így is megszervezzük az akciót partnereinkkel és a szuper csapatunkkal. Szeretnénk 200 ezer kilónyi adományt gyűjteni! Bízunk abban, hogy több tízezer gyermeknek tehetjük ismét szebbé karácsonyát a szolidaritás iránt fogékony adományozóknak köszönhetően. Aki szeretné támogatni a munkánkat, s rajtunk keresztül szeretné segíteni a rossz sorban élő honfitársait, engem bármikor megtalál, még az utolsó pillanatban is, legyen az magánember, cég vagy médium - mondta Zsolnai Endre.