Nem kell tovább találgatni, szerdán hivatalosan is bemutatták a 2022-es Giro d’Italia országúti kerékpárverseny első három, Magyarországi szakaszát. Május 6-án, pénteken Budapesten lesz a Grande Partenza, a fővárosból indul útnak a mezőny, Székesfehérvár és Esztergom érintésével Visegrádon, a Fellegvárnál hegyi befutóval zárul az etap.
Szombaton Budapestté lesz a főszerep, egy 9,2 kilométer hosszú időfutam következik. A Hősök teréről indulnak a versenyzők, s az Andrássy út és a Nyugati tér érintésével a Duna felé veszik az irányt. Elhaladnak a Parlament előtt, majd visszakanyarodva a Margit hídon átkelve a Budai Várhoz érkeznek meg, ahol egy 14 százalékos, macskaköves emelkedőn kell feltekerniük. A harmadik etap vasárnap Kaposvárról indul, a mezőny 201 kilométert tesz meg Nagykanizsa, Badacsony és Tihany érintésével a balatonfüredi befutó előtt.
Révész Máriusz, az Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos kiemelte, hogy 2022-ben sokkal jobb helyzetben szervezhetik meg a Giro rajtját, két évvel ezelőtt az is kétséges volt, tud-e magyar versenyző indulni a Giron, most viszont már akár hárman-négyen is esélyesek erre. A kormánybiztos szót ejtett arról, hogy két éve Peter Sagan miatt tudatosan húzták fel a szakaszokat a szlovák határhoz, most viszont már itt van Valter Attila, s nincs feltétlenül szükség a szlovákok világbajnokára.
A kormánybiztos elmondta, szerették volna az első napot a Kékestetőre vinni, de ott túl nagy időkülönbség alakult volna ki, így ezt az olasz szervezők nem támogatták. Ezért esett végül a választás Visegrádra, míg a harmadik szakaszt azért indítják Kaposvárról, mert ott van az olasz EOLO-Kometa prokontinentális csapat - amelynek színeiben akár két-három magyar is tekerhet a versenyen – központja.
„Köszönöm, hogy Visegrádra vitték az első szakasz befutóját, sokat edzem arrafelé – jelentette ki Valter Attila, aki a legutóbbi olasz körversenyen öt napon át a legjobb 25 éven aluli versenyzőnek járó fehér, három napon át pedig az összetettben vezetőt megillető rózsaszín trikót viselte. – Fetter Erikkel sokat bicajozunk arra, nagyon szeretjük” – tette hozzá nevetve a Groupama-FDJ 23 esztendős kerékpárosa.
„Úgy érzem, én is nagyot nyertem azzal, hogy elmaradt a magyarországi rajt 2020-ban. Nem terveztem felvenni a rózsaszín trikót, mégis összejött. Amit itthonról utána kaptam, arra végképp nem számítottam. Egy egész ország felfigyelt erre, nem gondoltam arra, hogy lehet olyan eredményt elérni, amire a kerékpársport iránt érdeklődőkön kívül más is felfigyel” – utalt az idei eredményére.
„Két hete minden reggel úgy kelek, hogy meg kell nyernem a visegrádi szakaszt, de ez nehezebb lesz, mint amikor felvettem a rózsaszín trikót. Az ismeretlen kategóriából megleptem a többieket, most már viszont elvárjuk az eredményt, ami extra nagy teher. A képességem megvan arra, hogy újra jó legyek” – tekintett előre Valter, aki arról is szót ejtett, csapata megkérdezte tőle, 2022-ben lenne-e kedve indulni a Tour de France-on, ő viszont ki nem hagyná a magyarországi Giro-szakaszokat, így a francia körverseny még várhat.
Magyarországot korábban még egyik nagy háromhetes verseny sem érintette. A Giro 1909 óta íródó történetében eddig 13 alkalommal rajtolt a viadal Olaszországon kívül, legutóbb 2018-ban, amikor Izraelben volt a Grande Partenza. A szerdai sajtóeseményen az olaszországi további szakaszok nem kerültek bemutatásra, de a hírek szerint a negyedik etap az Etnánál zárul majd.