A címvédő és hétszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője volt a leggyorsabb a Forma-1-es Török Nagydíj szombati időmérő edzésén, motorcseréje miatt kapott rajtbüntetése nyomán azonban csak a 11. pozícióból startolhatott. A pole pozíció csapattársáé, a másodikként záró Valtteri Bottasé lett, mellőle pedig Max Verstappen (Red Bull) indulhatott.
A verseny szemérkélő esőben vette kezdetét, így mindenki átmeneti esőgumin állt fel a rajtrácsra. Az első öt helyen nem történt változás, Hamilton viszont megkezdte a felzárkózást, a 15. körben már ötödik volt. Az élen állandósulni látszott a sorrend, viszont a mezőny végéről rajtoló Carlos Sainz Jr. (Ferrari) is szépen zárkózott, ekkor tizedik volt.
A 22. körben Daniel Ricciardo (McLaren) állt ki először kereket cserélni, ő friss átmeneti abroncsokat kapott. A többiek inkább elnyújtott etapra voksoltak, mivel volt még tartalék a gumikban. Hamilton a 32. körben érte utol a negyedik helyen haladó Sergio Pérezt (Red Bull), a mexikói viszont nagyon keményen védte a pozícióját. A 37. körben Vestappen állt ki kereket cserélni, majd jött Bottas és Pérez is. Ekkor Charles Leclerc (Ferrari) vezette a versenyt. A monacói aztán kicsúszott az egyik kanyarban, így sok időt veszített. Sebastian Vettel kockáztatott elsőként – és végül egyedüliként–, slick gumit kapott, azonban visszatért a bokszba átmeneti gumikért, mert vezethetetlen volt az autója.
Az élen haladó Leclerc arról rádiózott csapatával, hogy kerékcsere nélkül teljesítené a maradék köröket – amit esős futam esetén megtehet –, majd a negyedikként haladó Hamilton is ezen tanakodott. A 45. körben Leclerc újabb hibáját követően Bottas utolérte a monacóit, két körre később pedig vissza is vette tőle a vezetést.
Tizenegy körrel a vége előtt Leclerc mégis kiállt, friss átmeneti abroncsokon Pérez elé a negyedik helyre tért vissza, a hátránya 11 másodperc volt Hamilton mögött. A brit végül az 51. körben állt ki, s az ötödik helyre tért vissza. Egy körrel később Pérez megelőzte Leclerc-t, a hajrában pedig a felszáradó pályán az a szokatlan helyzet állt elő, hogy a kopottabb átmeneti abroncsok működtek jobban. Hamilton így nem tudta támadni a Ferrarit, be kellett érnie az ötödik hellyel.
„Ez volt életem egyik legjobb futama, egy pici hibám volt az egyes kanyarban – fogalmazott Bottas, aki az idei első, és pályafutása 10. futamgyőzelmét aratta. – Jól viselkedett az autó, tudtam kontrollálni. Nehéz volt eldönteni, mikor álljak ki kereket cserélni, de szerencsére minden jól alakult. Nehéz verseny volt, megdolgoztam ezért az eredményét” – tette hozzá a 32 éves finn, aki egy éve, ugyancsak esős körülmények között kört kapva 14. lett.
„Nem volt könnyű ez a futam, eléggé vizes volt az aszfalt, nem lehetett igazán nyomni. Valtterinek több tempója volt, de mindent összevetve örülök, hogy második lettem. Egész évben közel vagyunk egymáshoz a Mercedesszel, biztos vagyok benne, hogy a következő futamon is szoros csata lesz” – értékelt a második Verstappen, aki immáron hat pont előnnyel rendelkezik Hamilton előtt.
„Nagyon intenzív, akciódús verseny volt, jól működtek az abroncsok. Türelmesnek kellett lennem, figyelni a gumikra. Nagyon örültem, hogy Charles-lal csatázhattam” – összegzett a harmadik Pérez.
A hatodik Pierre Gasly (Alpha Tauri), a hetedik Lando Norris (McLaren), a nyolcadik pedig a mezőny végéről induló Sainz lett. Pontot szerzett még Lance Stroll (Aston Martin), valamint az az Esteban Ocon (Alpine), aki kerékcsere nélkül teljesítette az 58 körös távot.
A vb két hét múlva, az Egyesült Államok Nagydíjával folytatódik a texasi Austinban.