;

Forma-1;

- Hamilton az eső segítségével "százados"

A hétszeres világbajnok a megváltozott időjárási körülményeknek köszönhetően tudta megnyerni a Forma-1-es Szocsi Nagydíjat.

Megtréfálta az időjárás a Forma-1-es Szocsi Nagydíj résztvevőit. A meteorológusok a verseny idejére esőt jósoltak, de sokáig tiszta időben zajlott a futam, ami szokatlan körülmények között kezdődött. Az első három helyről olyan versenyzők indultak, akiket talán sosem látunk majd ilyen sorrendben az élen: a McLaren brit pilótája, Lando Norris rajtolt az első helyről, őt követte a spanyol Carlos Sainz (Ferrari) és a brit George Russell (Williams). Motorcsere miatt a világbajnoki pontversenyt vezető Max Verstappen (Red Bull) az utolsó helyről vágott neki a távnak, a második helyen álló, hétszeres világbajnok brit Lewis Hamilton (Mercedes) a negyedikről. A Mercedes másik pilótája, Valtteri Bottas szintén hátra került, voltak szaklapok, melyek úgy vélték a finnél azért cseréltek motort, hogy feltartsa Verstappent és megakadályozza az előrejutását. Ez az elképzelés hamar elbukott, Verstappen a hetedik körben megelőzte riválisát.

Norris pályafutása során először indulhatott az élről, ám nem sokáig örülhetett ennek a pozíciónak, mert Sainz az első kanyarban megelőzte őt, Norris a 13. körben szerezte vissza a vezetést. Két körrel később Sainz kiment a bokszba gumit cserélni, csak a szerelők nem tudtak erről, óriási rohanás kezdődött a csapatnál, amikor látták, hogy a pilóta lejön a pályáról.

A gumicseréknek és remek manővereinek köszönhetően Verstappen a 24. körben már ötödik volt, amikor jelezte a csapatának, hogy nem tud rendesen kanyarodni az autójával. Két körrel később Hamilton nagy fékezéssel kerülte el a kicsúszást, közben ráhajtott a kerékvetőkre is, a 27. körben Verstappennel együtt ment kerékcserére. A visszatéréskor a britnek 5,5 másodperc volt az előnye holland vetélytársa előtt.

Norris a 29. körben állt ki az élről és a negyedik helyre jött vissza, előtte Carlos Pérez, Fernando Alonso, Charels Leclerc volt a sorrend, de az első három helyen autózók ekkor még nem cseréltek gumit. A 37. körig mindhárman kimentek, Norris visszakerült az élre, mögötte kevesebb mint három másodperccel lemaradva autózott Hamilton. Ekkor egyre többször jelezték a csapatok a pilótáknak, hogy közeledik az eső, amit az időjósok a futam idejére prognosztizáltak.

A 46. körben szemerkélt, eggyel később már szakadt az eső. Hamiltont a 49. körben csapata kihívta a bokszba kereket cserélni, de a brit nem ment és nem fogadta meg a csapatutasítást Norris sem. Hamilton egy körrel később belátta, hogy nincs más lehetőség, muszáj kiállnia, Norris azonban maradt tovább a pályán, de szinte folyamatosan csúszkált az autójával. Az élen haladó brit az 52. körben (eggyel a vége előtt) látta be, hogy nem fogja tudni befejezni a versenyt, ha nem cserélik le a gumikat az autóján, az első helyét azonban ezzel elveszítette, sőt a dobogóra sem ért oda, végül hetedik lett.

A győzelmet, pályafutása során a századikat, Hamilton szerezte meg Verstappen előtt, a harmadik helyen Sainz végzett. A további sorrend a pontszerző helyeken: Sainz, Daniel Ricciardo, Bottas, Fernando Alonso, Norris, Kimi Räikkönen, Pérez és Russell.

A világbajnoki pontversenyben Hamilton átvette a vezetést Verstappentől. 

NyilatkozatokA célba érkezés után szokás szerint az első három helyezett nyilatkozott az 1996-ban világbajnok Damon Hillnek. „Köszönetet mondok a szurkolóknak, nem volt a legjobb az időjárás, de fantasztikus versenyt vívtunk, sokat kellett várni a századik sikeremre, nem voltam biztos benne, hogy meglesz – mondta Hamilton. - Lando fantasztikus tempót diktált, a McLaren is óriási munkát végzett, láttam, hogy Lando kint maradt, nem tudtam, milyen lesz az időjárás. A rajtnál pozíciókat veszítettem, de ez tudatos volt, ki akartam maradni a kalamajkából. Max és csapata is jó munkát végzett, hogy sikerült hátulról feljönnie a második helyre.” „Nagyon nehéz volt az átmeneti abroncsokkal vezetni az autót, óriási eredmény, hogy második tudtam lenni – jelentette ki Verstappen. - Szerencsére a végén segített nekem az eső, hogy még előrébb kerüljek. Nem rossz ez az eredmény, nem számítottam erre. Próbáltam kimaradni a kétes helyzetekből, ez jól sikerült.” „Jó volt a rajtom, aztán sajnos elkezdett szemcsésedni az abroncsom, korán kellett váltanunk – értékelt Sainz. - Az eső nagyon kellett, mert akkor már elkoptak a gumijaim, a kiállás után örülök, hogy sikerült megszereznem a harmadik helyet.” A pontversenyben Hamilton vezet 246,5 ponttal, Verstappen (244,5) és Bottas (151) előtt. A csapatok rangsorában a Mercedes az első (397,5), második a Red Bull (364,5), harmadik a McLaren (234).

Dárdai Pál edzői karrierjének eddigi legnagyobb különbségű vereségét szenvedte el.