BKK;elektronikus jegyrendszer;

- A BKK is eljárást indított az elektronikus jegyrendszer ügyében

A budapesti közlekedési cég és a német Scheidt & Bachmann között hosszabb ideje fennálló elszámolási vita választottbíróság általi lezárását a társaságok 2014-ben megkötött vállalkozási szerződése teszi lehetővé.

Bírósági eljárást indított a meghiúsult elektronikus jegyrendszer egykori kivitelezője, a német Scheidt & Bachmann (S&B) ellen a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A fővárosi közlekedési vállalat közleményében azt írta: a két cég között hosszabb ideje fennálló elszámolási vita választottbíróság általi lezárását a társaságok 2014-ben megkötött vállalkozási szerződése teszi lehetővé, amely a Nemzetközi Kereskedelmi Kamara (ICC) Nemzetközi Választottbíróságára bízta a vita megoldását.

Kiemelték: a bírósági eljárás során érvényesíteni kívánják az S&B-vel szemben azokat a felmerült költségeket és károkat, amelyeket a német cég az elektronikus jegyrendszer projekt (AFC Projekt) megvalósítása kapcsán a BKK-nak okozott.

A közlemény felidézte, a fővárosi elektronikus jegyrendszer tervezése és lebonyolítása egy - még az előző városvezetés idején lefolytatott - vizsgálat szerint nem volt megfelelő. A BKK a vállalkozási szerződést 2018 novemberében felmondta, mert a vállalkozó nem adott át egy szerződésben megkövetelt, a BKK érdekeit védő pénzügyi biztosítékot.

Mint azt a BKK kifejtette, az AFC Projektre eredetileg a BKK üzleti tervén kívül 54,5 millió euró Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) hitelkeret, és 5,3 milliárd forint fővárosi forrás állt rendelkezésre. Az elektronikus jegyrendszer egykori kivitelezőjével, az S&B-vel kötött eredeti szerződés értéke a kiépítésre 44,4 millió euró - amely későbbi szerződésmódosításokkal 46 millió euróra nőtt -, üzemeltetésre pedig további 14,7 milliárd forint volt. A projekt meghiúsulása miatt a BKK 2018. és 2019. év után 9,238 millió forintot számolt el ráfordításként. A német cég a projekt hét fázisából csupán négyet teljesített, a rendszer soha nem működött - emelték ki.

A perindítással a BKK a 2010-es évekből örökölt problémát kezel - írta a BKK, amely - mint fogalmaztak - "mostantól a kényelmes és a modern kor elvárásainak megfelelő elektronikus jegyrendszer megtervezésére és bevezetésére tud koncentrálni".

A szocialista képviselő az utolsó pillanatban megfutamodott az előválasztási vita elől, így Hadházy Ákos monológját hallhatta a közönség Zugló korrupciógyanús ügyeiről.