Ha rendelkezésre állnak a szükséges források, már 2022-ben megkezdheti a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az 1-es metróvonal felújításának tervezését. A kivitelezés 2024 után indulhat, a tervek szerint korszerűsítik és meghosszabbítják Európa első földalatti vasútvonalát. A BKK az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében emlékeztetett:
A kiviteli tervekre váró beruházás legfontosabb elemei között szerepel új, korszerű járművek beszerzése, a metróvonal meghosszabbítása mindkét irányba, az átszállási lehetőségek fejlesztése, valamint a vonal akadálymentesítése.
A BKK közölte, az új szerelvények a tervek szerint egyterűek, légkondicionáltak, négy méterrel hosszabbak, valamint halkabbak lesznek.
A metróvonal északon, Zuglóban az M3-as autópálya bevezető szakasza mellett vezetne a Kassai térig, majd a második ütemben - a felszínen haladva - elérné a külső körvasutat, ahol nagy befogadóképességű P+R parkolót alakítanának ki. A belvárosban a Vigadó térig hosszabbítanák meg vonalat, ahol át lehet szállni a 2-es villamosra.
- áll a közleményben, melyben megjegyezték azt is, hogy a stratégiai tervezési feladatokat - európai uniós források felhasználásával - a BKK végezte el nyílt közbeszerzési pályázaton kiválasztott hazai tervezőirodák bevonásával.