Franciaországban támadna fel poraiból a címvédő Mercedes, amely a legutóbbi két versenyhétvégén mindössze hét pontot szerzett. A német istálló számított arra, hogy szenvedni fog a két utcai pályán, ugyanakkor ez az eredménysor jócskán alul múlta a várakozásokat. Persze, mindez nem csak az autó teljesítményéből fakadt, Valtteri Bottas második volt Monacóban, amikor a bokszban nem tudták leszedni autójáról az egyik kereket, Lewis Hamilton pedig egy apró malőr miatt ugyancsak a második helyet dobta el Bakuban. A hétszeres világbajnok az eset kapcsán elárulta, most már egy „burok” segít neki abban, hogy ne nyomja meg véletlenül a gombot.
A Paul Ricard versenypályára 2018-ban tért vissza mezőny, három éve és 2019-ban Hamilton győzött meggyőző fölénnyel – tavaly a koronavírus-járvány miatt nem rendeztek Franciaországban futamot.
A Mercedes a várakozásnak megfelelően jól kezdett péntek délelőtt, csapattársát megelőzve Bottas zárt az élen. A délutáni második szabadedzésen a világbajnoki éllovas, Max Verstappen volt a leggyorsabb, előnye viszont mindössze nyolc ezred volt Bottas előtt. A finn pilóta számára létfontosságú, hogy a két nullapontos futam után jó teljesítményt nyújtson, különösen azért, mert egyre többet pletykálnak arról, hogy jövőre George Russell váltja a Mercedesnél.
„Nyilván tudok ezekről a spekulációkról, de jelenleg csupán élvezem a vezetést versenyről versenyre – felelte újságírói kérdésre Russell –. Nem írtam alá semmilyen szerződést a háttérben, szóval csakis a munkámra koncentrálok jelenleg.”
Sajtóhírek szerint a Mercedes a második ausztriai futam (július 4.) után hozza meg a végleges döntést, hogy Bottasnak adott esetben legyen ideje új csapatot találnia magának. A pilótapiac jelen állása szerint a finnek csak korábbi csapatánál, a Williamsnél lehet esélye ülést kapni, s Jost Capito, a brit istálló csapatfőnöke sem zárta ki ezt az eshetőséget.
A hétvége másik slágertémáját a Pirelli abroncsai szolgáltatták. A gumigyártó átfogó vizsgálatot indított azt követően, hogy Lance Stroll és Max Verstappen is defektet kapott Bakuban. Az abroncsgyártó szerint a gumik „működtetési körülményei” okozták a defekteket, azt sugallva, hogy a csapatok trükköztek a guminyomással, ugyanakkor a részletes szabályok hiánya miatt nem szegtek meg semmilyen szabályt. A Pirelli mostantól külön vizsgálja a hideg és az újramelegített gumik állapotát.
A Red Bull, az AlphaTauri, és az Alpine is motort cserélt az évad hetedik futamára, miközben a Mercedes és Ferrari motoros csapatok ezt már megtették Bakuban. Mindennek azért lehet jelentősége, mert a 2021-es szezont mindössze három erőforrással kell teljesítenie a csapatoknak, az ezen felüli cserék már rajthelybüntetést vonnak maguk után.
Ugyan még csak a szezon első harmadában járunk, az Alpine bejelentette, hogy 2024-ig meghosszabbította Esteban Ocon szerződését. A 24 éves pilóta tavaly csatlakozott az akkor még Renault néven szereplő istállóhoz, első dobogós helyezését pedig decemberben könyvelhette el, amikor másodikként ért célba a Szahíri Nagydíjon. Az Aston Marin eközben az Alfa Romeótól szerződtette a csapat főtervezőjét, Luca Furbattót, aki több mint húsz éves F1-es tapasztalattal rendelkezik. A szakember 2022-től mérnökigazgatóként tevékenykedik majd új állomáshelyén.
A hétvége további részében is meleg, de felhős időre van kilátás, vasárnap 31 Celsius-fokig emelkedhet a hőmérséklet, ugyanakkor jelentős széllökések nehezíthetik majd a pilóták dolgát.